عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بنیاد شهید و امور ایثارگران از امور جامعه ایثارگری غافل نشود

ابوالفضل ابوترابی گفت: عده‌ای در حالی از جانبازان و ایثارگران به عنوان قهرمانان دوران هشت سال دفاع مقدس یاد می‌کنند که برای رفع مشکلات این قشر از جامعه هیچ کاری انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۳۵۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲ - 15June 2019

«ابوالفضل ابوترابی» نماینده مردم شهرستان‌های تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‎پرس، با اشاره به رشادت‌های جانبازان و ایثارگران در طول هشت سال جنگ تحمیلی، خدمت به این قشر از جامعه را وظیفه و رسالت اصلی مسئولان دانست و اظهار داشت: ما نمی‌توانیم از یک سو از مجاهدت‌های جامعه ایثارگری صحبت کنیم، اما از سوی دیگر برای گشایش در امور آن‌ها کاری انجام ندهیم؛ عده‌ای از مسئولان نه‌تنها دوران دفاع مقدس را به فراموشی سپرده‌اند بلکه از یادگاران آن دوران که رفاه، آرامش و آسایش امروزمان را از ایثار آن‌ها داریم نیز دلجویی نمی‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، به عدم توانایی جامعه ایثارگران برای تامین دارو‌های مهم و مورد نیازشان اشاره کرد و افزود: امروز به ایثارگران، دارو و خدمات درمانی ارائه نمی‌شود؛ این در حالی است که در تامین دارو‌های مورد نیاز آن‌ها مشکلی وجود ندارد؛ لذا مسئولان و به ویژه بنیاد شهید باید پاسخگوی نیاز این عزیزان باشند.

این نماینده خانه ملت با انتقاد از عملکرد نامطلوب بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اینکه جانبازان و ایثارگران برای دریافت دارو و بستری شدن در بیمارستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند نشان از ضعف عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ چرا باید به هنگام مراجعه جانبازان و ایثارگران به منظور بستری شدن در بیمارستان به آن‌ها گفته شود که از پذیرش شما به دلیل عدم پرداخت مطالبات از سوی دولت معذوریت داریم؟!

ابوترابی با توجه به این نکته که سازمان برنامه و بودجه باید در جهت کاهش دغدغه‌های جامعه ایثارگری در لایحه بودجه تدبیر می‌کرد، گفت: نقش مهم و بی‌بدیل جانبازان و ایثارگران در پیروزی جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست؛ با تمام آگاهی‎ها نسبت به رشادت‌های آن‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس آیا رواست امروز در حق آن‌ها ظلم کنیم؟

وی با بیان اینکه دولت باید هرچه سریعتر نسبت به رفع دغدغه‌های جامعه ایثارگری تلاش کند، گفت: جانبازان و ایثارگران آبروی کشور ما هستند؛ لذا غفلت مسوولان از خدمت‎رسانی به آن‌ها باعث از بین رفتن برکاتی می‌شود که خداوند به واسطه شهدا و جامعه ایثارگران نصیبمان کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه جانبازان و ایثارگران آبروداری می‌کنند و برای دریافت حق و حقوق خود شلوغ کاری نمی‌کنند، دلیل نمی‌شود مسئولان نسبت به رسیدگی به امور آن‌ها اقدام نکنند؛ لذا با برنامه‌ریزی و اقدام و عمل، منتظر شنیدن اخبار خوبی در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار