سردار رحیمی:

توانمندی‌های پلیس سطح توقع را از ناجا افزایش داده است

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه به چند دلیل انتظار مردم از پلیس به طور جد ارتقا پیدا کرده است، گفت: اولین دلیل این است که پلیس نشان داده این توانمندی را دارد که هم وظایف و ماموریت‌های خودش را و هم بسیاری از وظایف و ماموریت‌های دیگر سازمان‌ها را انجام دهد.
کد خبر: ۳۵۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ - 15June 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه علیرغم اینکه در روز‌های پایانی سال جلسه اصلاح و تعالی رفتار فرماندهان و مدیران برگزار شد، اظهار داشت: امروز به ابتکار سردار مهماندار رئیس راهور پلیس پایتخت، دوره پلیس حرفه‌ای را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره به طور ویژه آموزش و ارتقا توانمندی‌های روسای پلیس راهور در دستور کار ما قرار گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه به چند دلیل انتظار مردم از پلیس به طور جد ارتقا پیدا کرده است، افزود: اولین دلیل این است که پلیس نشان داده این توانمندی را دارد که هم وظایف و ماموریت‌های خودش را و هم بسیاری از وظایف و ماموریت‌های دیگر سازمان‌ها را انجام دهد و پلیس در سال ۹۸ به مراتب توانمندتر، حرفه‌ای‌تر و با ارائه خدمات بیشتر نسبت به سال‌های گذشته شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امروز کوچکترین ضعف در عملکرد و در اقدام پلیس، مورد توجه مردم است، ما فضا را به گونه‌ای باز کردیم که مردم به راحتی نسبت به عملکرد و اقدامات پلیس انتقاد کنند، پیشنهاد دهند و در سامانه‌هایی مثل سامانه ۱۹۷ انتقاد‌های خود را به پلیس برسانند.

وی با اشاره به شعار امسال پلیس در سامانه ۱۹۷ گفت: «شما پلیس ما باشید»، شعار امسال ما در سامانه ۱۹۷ است تا بیشتر از قبل به صحبت‌های مردم توجه کنیم.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: پلیس با شعار تلاش و خدمت برای مردم در حال فعالیت است و همین امر باعث می‌شود انتظار مردم از پلیس بالاتر رود.

وی خاطرنشان کرد: باید روند رو به رشدی در خدمت به مردم داشته باشیم و تکایف و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

سردار رحیمی ضمن ارائه آمار روزانه حدود ۳۰ هزار تماس با ۱۱۰ گفت: بالغ بر شش هزار تماس در مورد موضوعات و مسائل ترافیکی است.

وی گفت: تصادفاتی که روزانه در تهران رخ می‌دهد، بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ تصادف جرحی و خسارتی است که در تمام این تصادف‌ها ماموران راهور باید سر صحنه حضور پیدا کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بر اساس آمار، تصادفات خسارتی روزانه حدود ۳۰۰ فقره و تصادفات جرحی حدودا ۶۰ فقره است و حدود دو هزار مورد از تماس‌های گرفته شده با مرکز ۱۱۰ شکایات مربوط به سد معبر است.

سردار رحیمی گفت: یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در ترافیک شهر تهران هم این سد معبر‌ها هستند، افرادی که به صورت دست‌فروش و یا هر عنوان دیگری اقدام به سد معبر می‌کنند، در ترافیک شهر تهران تاثیر بسیاری دارند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه پلیس ایران در آسیا جزو پیشرفته‌ترین پلیس‌ها محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: شهر تهران با هزار و ۴۰۰ دوربین نظارت و رصد می‌شود؛ همچنین هزار و ۳۵۰ دوربین نیز، تخلفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رفتار‌های خارج از عرف را کنترل می‌کنند.

سردار رحیمی با اشاره به طرح جدید پلیس برای ترخیص خودرو‌ها و موتور‌های توقیفی از رانندگان خطاکار گفت: روزانه هزار ۲۰۰ نفر به ستاد‌های تدریس مراجعه می‌کنند که قبل از دریافت خودرو آموزش‌های لازم را ببینید و تا آموزش نبینند خودرو و موتور توقیفی‌شان تحویل آن‌ها داده نمی‌شود و حدود ۸۰۰ نفر در مناطق راهنمایی و رانندگی آموزش می‌بینند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: اعمال قانون باید به نحوی باشد که به هیچ عنوان در حق هیچ راننده‌ای اجحاف نشود چراکه این حق‌الناس است و باید با دقت این کار را انجام شود.

وی ادامه داد: به راحتی برگه جریمه برای هرکسی از روی قصد و غرض صارد نشود و حتی به راننده‌ای که تخلف کرده باید احترام گذاشته شود، افسر باید از ماشین پیاده شود و قبل از اعمال قانون، راننده را توجیه و او را نسبت به تخلفی که مرتکب شده، آگاه کند.

وی ادامه داد: ماموریت‌های نیروی انتظامی در تمام بخش‌ها سخت و طاقت‌فرسا است، ولی در بخش راهنمایی و رانندگی سخت‌تر است چرا که همیشه در صحنه هستند و بر رفتار بیش از چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتور سیکلت نظارت دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار