سردار مهماندار تشریح کرد؛

شرایط ورود به طرح کاهش آلودگی هوا/ افزایش دوربین‌های کنترل ترافیک در تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره افزایش دوربین‌ها گفت: اساسا شهر تهران با 20 میلیون سفر روزانه با روش‌های سنتی قابل کنترل نیست و باید از روش‌های مدرن و الکترونیک استفاده کرد که یکی از راهکار‌های کنترل ترافیک در تهران افزایش دوربین‌هاست.
کد خبر: ۳۵۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ - 15June 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حاشیه مراسم افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور پایتخت درخصوص طرح جدید ترافیک یا همان طرح محدوده کاهش آلودگی هوا که همان طرح زوج و فرد سابق است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران از اول تیرماه تغییراتی در این طرح ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تغییرات به این شکل است که تهرانی‌ها و افرادی که پلاک تهران دارند، می‌توانند در هر فصل 20 روز را در طرح تردد داشته باشند؛ بعد از 20 روز می‌توانند با پرداخت عوارض، تردد کنند.

سردار مهماندار گفت: این میزان عوارض 50 درصد مبلغ طرح ترافیک است که بستگی به نوع معاینه فنی خودرو دارد و اگر معاینه فنی برتر داشته باشند هزینه کم‌تر پرداخت خواهند کرد؛ اگر رانندگان در زمان غیر پیک ترافیک تردد کنند حتما هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد.

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: این طرح از اول تیرماه اجرا می‌شود و با توجه به اینکه تسهیلاتی برای شهروندان در نظر گرفته شده تا بتوانند این 20 روز را بدون اینکه به پلاک ربط داشته باشد، مدیریت کنند.

سردار مهماندار درباره جریمه افرادی که در این محدوده وارد می‌شوند، گفت: افرادی که ثبت‌نام کرده و اعتبار خریداری می‌کنند عوارض از اعتبار آن‌ها کسر خواهد شد، اما چنانچه کسی خارج از مدت 20 روز در این محدوده تردد کند تا دوماه فرصت دارد تا عوارض خود را پرداخت کند.

وی ادامه داذ: شهرداری نیز بلافاصله بعد از تردد در این محدوده برای فرد پیامکی ارسال می‌کند و شهروند تا دوماه فرصت پرداخت عوارض را دارد و چنانچه در این مدت زمان عوارض را پرداخت نکند، جریمه خواهد شد و علاوه بر اینکه مبلغ عوارض به عنوان عوارض معوق در سامانه شهرداری ثبت خواهد شد، شماره پلاک برای پلیس نیز ارسال می‌شود و فرد به مبلغ 20 هزار تومان برای هر بار تردد غیرمجاز جریمه می‌شود.

رییس پلیس راهور پایتخت در پاسخ به این سوال که با توجه به ناایمن بودن پل گیشا چه زمانی مجوز برداشتن پل گیشا را می‌دهید، گفت: بیش از یکسال است که در کنار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران جلسات متعددی در خصوص این پل برگزار می‌شود، ما نیز با این معاونت همراه هستیم و در جا‌هایی که ضرورت دارد ابنیه شهری بهسازی و نوسازی شود ما به عنوان پلیس در کنار این دوستان هستیم و حتی در مواردی که مطمئن هستیم باعث ایجاد ترافیک بیشتر می‌شود باز هم در کنار دوستان معاونت فنی و عمرانی می‌مانیم.

وی افزود: بحث ناایمن بودن و بحث فنی این پل بحث مهمی است، به هر حال چاره‌ای نیست. در یک دوره نیز پلیس باید وقت بیشتری بگذارد و قطعا این موضوع برای همکاران من زحمات بیشتری را به همراه دارد. مردم نیز باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

سردار مهماندار ادامه داد: خداروشکر هماهنگی‌ها ایجاد شده و به زودی ظرف چند روز آینده محدودیت‌های ترافیکی اطراف گیشا آماده می‌شود و بر این اساس پل گیشا بسته خواهد شد و مردم باید بر اساس علایمی که در آنجا نصب می‌شود از مسیر‌های فرعی استفاده کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره افزایش دوربین‌ها گفت: اساسا شهر تهران با 20 میلیون سفر روزانه و بیش از چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیلکت با روش‌های سنتی قابل کنترل نیست و باید از روش‌های مدرن و الکترونیک استفاده کرد یکی از راهکار‌های کنترل ترافیک در تهران افزایش دوربین‌هاست که ما درخواست دادیم و دوستان شهرداری نیز در حال پیگیری لازم هستند تا ان‌شاءالله تعداد دوربین‌ها در تهران افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار