دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نفس‌های سخت جانباز شیمیایی، قربانی پاس‌کاری مسئولان/ فوتبالیست معروف هم اعتنا نکرد!

«رضا محمودی» جانباز شیمیایی گفت: مسئولان عنوان کردند که جایی برای بستری شدن شما در آسایشگاه نداریم و از زمستان سال گذشته به‌علت حاد شدن مشکلات تنفسی و در خواست پزشک معالجم، باید بستری می‌شدم و قرار شد مسئولان در این خصوص اقدام کنند، اما خبری نشد! البته مدارک صحت گفته‌هایم موجود است.
کد خبر: ۳۵۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ - 23June 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، این روزها وقتی دیپلمات‌های خارجی به کشورمان رفت و آمد می‌کنند تا نسبت به آن‌چه که آن‌ها نقض حقوق بشر، تولید سلاح هسته‌ای در ایران و... عنوان می‌کنند، ابراز نگرانی کنند و به قول خودشان با مذاکره و گفت‌وگو موضوع را حل و فصل کنند تا این‌که از همان روز اول توافق، تمامی تحریم‌ها برداشته شوند، یاد آن روزی می‌افتم که «صدام» با سلاح‌های شیمیایی که از همین کشورها خریده بود، بلایی بر سر جوانان این سرزمین آورد که هنوز که بیش از ۳۰ سال از آن دوران می‌گذرد، ادامه زندگی‌شان منوط به مصرف داروهای مختلف و استفاده از دستگاه اکسیژن است؛ و اما اصل ماجرا.

حدود یک‌سال از آن روز می‌گذرد، روزی که کوچه‌پس‌کوچه‌های میدان «شوش» تهران را طی کردیم و در این شهر شلوغ و درندشت، به خانه جانباز ۵۰ درصدی رسیدیم که نفس‌هایش به دستگاه اکسیژن متکی بود و آلودگی بی‌تدبیری برخی مسئولان، بیشتر از آلودگی هوا موجب تشدید عوارض ناشی از تنفس گاز‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس توسط وی شده بود.

نفس‌های سخت جانباز ۵۰ درصد، قربانی پاس‌کاری مسئولان و سوءاستفاده یک فوتبالیست

درد دل‌هایش را برای ما گفت، از مشکلاتی که برای تهیه داروهایش دارد و این‌که مسئولان بنیاد شهید حاضر نیستند برای رفت‌وآمد وی به بیمارستان، حتی یک آمبولانس به خانه‌اش اعزام کنند و وضعیت مالی خودش هم در حدی نیست که بتواند آمبولانس خصوصی بگیرد یا آژانس کرایه کند.

این جانباز فداکار از مشکلات همسرش که باوجود معلولیت خود، عاشقانه پای مشکلات شوهر جانباز خود ایستاده است گفت؛ از یک فرزند دانش‌آموز و هزینه‌های تحصیل وی و ۲ فرزند بیکارش.

وی از مسئولین گله‌مندی کرد که به منزلش آمدند، پای تخت بستری‌اش نشسته‌اند و وعده‌هایی دادند، اما طبق معمول وعده‌های‌شان را فراموش کردند و دیگر حتی جواب تلفنش را نیز ندادند!

بیشتر بخوانید:

* آرزوی جانباز ۵۰ درصد برای زیارت حرم امام حسین (ع) و کم‌لطفی مسئولان

* جانباز ۵۰ درصدی که پس از نامیدی از مسئولین، امیدش به مقام معظم رهبری است

 

بعد از این‌که از خانه «رضا محمودی» برگشتیم، گزارش این دیدار در خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شد و موحب شد تا سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منزل این جانباز گرانقدر برود و پای درد دل‌هایش بنشیند.

حضور سردار «حاجی‌زاده» در منزل این جانباز ۵۰ درصد موجب شد تا با پیگیری‌هایی که وی انجام داد، «رضا محمودی» را به یکی از شهرک‌های سازمانی نیروی هوا فضای سپاه منتقل کند تا از منزل فرسوده‌ای که در محله شوش تهران در آن ساکن و مشکلاتی که در اثر پله‌های زیاد برایش به‌وجود آمده بود، راحت شود.

سازمان‌های بی‌خیال!

رسیدگی به مشکل مسکن این جانباز گران‌قدر توسط سردار «حاجی‌زاده»، موجب نمی‌شود تا موضوع را حل شده بدانیم؛ چراکه از لحاظ وظایف سازمانی، نیروی هوا فضای سپاه متولی رسیدگی به مشکلات جانبازان نیست، آن هم رزمنده‌ای که در این نیرو خدمت نکرده است؛ بلکه این اسکان موقت است و در حقیقت باید این موضوع را از سازمان‌های متولی و مسئول پیگیری کرد که چرا به وضعیت جانبازان آن‌گونه که باید رسیدگی نمی‌کند و افرادی مانند «رضا محمودی» که به‌دلیل مشکلات جسمی ناشی از عوارض جانبازی، توانایی اشتغال ندارند و طبعا درآمدی هم ندارند، باید با کمترین حقوق و مزایا، با مشکلات مالی، مسکن و درمان دست و پنجه نرم کنند و هر روز گرفتار تهیه دارو، ویلچر، اختصاص ندادن آمبولانس و... باشند.

نفس‌های سخت جانباز شیمیایی، قربانی پاس‌کاری مسئولان/ فوتبالیست معروف هم به جانباز اعتنا نکرد

مشکلاتی که هر روز افزوده می‌شوند

پیش خودم فکر کردم با توجه به این‌که اسکان «رضا محمودی» توسط نیروی هوا فضای سپاه موقت است، اگر این نیرو نتواند مسکن وی را تأمین کند، چه مشکلاتی پیش‌روی این جانباز ۵۰ درصد قرار می‌گیرد؟ از طرفی دیگر آیا مشکلات دیگر وی نیز حل شده است؟

در همین گیر و دار بود که اطلاع یافتم «رضا محمودی» با مشکلی دیگر مواجه شده است و باز هم هیچ یک از مسئولان پاسخگوی مشکل وی نیستند. این‌بار باطری دستگاه اکسیژن سیار وی از کار افتاده است و موجب شده تا خانه‌نشین شود؛ البته یکی از دوستانش که در شرکت ساخت دستگاه تولید اکسیژن کار می‌کند و خود جانباز شیمیایی است و از سویی وضعیت جسمی مناسب‌تری نسبت به «رضا محمودی» دارد؛ باطری دستگاه اکسیژن سیار خود را به وی قرض داده و باطری خراب را به شرکت برده تا تعمیر کند، اما تعمیر نشده است و در بازار هم این قطعه پیدا نمی‌شود و عملا دستگاه اکسیژن سیار این جانباز ۵۰ درصد از کار افتاده است.

جست‌وجوی بی‌نتیجه

همین موضوعات موجب شد تا تصمیم گرفتیم که با «رضا محمودی» به نمایشگاه تجهیزات پزشکی واقع در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برویم تا شاید بتوانیم برای مشکلش چاره‌ای بیابیم؛ اما رفتن‌مان نیز فایده‌ای نداشت و چیزی گیرمان نیامد که هیچ، بلکه محیط اجتماعی و پوشش نامناسب و زننده برخی بانوان در این نمایشگاه نیز موجب آزرده خاطر شدن این جانباز دوران دفاع مقدس شد و نمی‌دانم چرا؛ اما انگار دیدن یک جانبازی که با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشد و روی ویلچر نشسته، برای برخی مردم عجیب است.

پاس‌کاری نفس‌های به شمارش افتاده

«رضا محمودی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از پاس‌کاری مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکل باتری دستگاه اکسیژن وی خبر داد و گفت: درحالی که باتری دستگاه اکسیژن در بازار وجود ندارد و قابلیت تعمیر شدن هم ندارد؛ اما مسئولان بنیاد شهید می‌گویند که این قطعه را تهیه کن و در آینده اگر پولی بود، هزینه آن را به شما پرداخت خواهیم کرد؛ این درحالی است که با توجه به حقوق اندکی که من می‌گیرم و هزینه‌های دیگر درمانم، از هزینه خرید باتری دستگاه اکسیژن بر نمی‌آیم، تازه اگر در بازار وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، مبنی بر این‌که آیا بنیاد شهید حاضر است به دلیل این‌که باتری دستگاه اکسیژن وجود ندارد، آن را به‌طور کامل عوض کند یا نه؟ گفت: آن‌ها درباره تأمین مالی باطری خراب این دستگاه فعلی هم فقط وعده داده‌اند؛ چه برسد به پرداخت هزینه دستگاهی جدید که چند برابر قیمت باطری خراب است و خودم نیز چند ماه باید حقوق زیر ۳ میلیون تومانی خود را پس‌انداز کنم تا بتوانم یک دستگاه جدید که قیمت آن بیش از ۳۰ میلیون تومان است را بخرم.

کوتاهی حتی برای بستری در آسایشگاه

مسئولان حتی حاضر نشدند برای این‌که «رضا محمودی» را در آسایشگاهی بستری شود، برای وی کاری کنند. وی در این باره نیز به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: مسئولان گفتند که جایی برای بستری شدن شما در آسایشگاه نداریم و از دی‌ماه سال گذشته به‌علت حاد شدن مشکلات تنفسی و در خواست پزشک معالجم باید در بیمارستان بستری می‌شدم و قرار بود مسئولین برای بستری شدنم اقدام کنند؛ اما اقدامی حاصل نشد؛ البته مدارک این‌ها موجود است.

نفس‌های سخت جانباز شیمیایی، قربانی پاس‌کاری مسئولان/ فوتبالیست معروف هم به جانباز اعتنا نکرد

برخی از جنازه بر زمین افتاده جانبازان بی‌پناه هم نمی‌گذرند

چندی قبل «علی کریمی» فوتبالیست سرشناس، در ماجرای دعوای رسانه‌ای خود با «مهدی تاج» رییس فدراسیون فوتبال، از تصاویر «رضا محمودی» در فضای مجازی استفاده کرد. این جانباز شیمیایی به خبرنگار دفاع‌پرس می‌گوید که از طریق مسئول رسانه‌ای «علی کریمی» درخواست ملاقات با وی را داشتم؛ اما بر خلاف اظهارنظرهایی که «علی کریمی» در دنیای رسانه زده بود، مسئول رسانه‌ای وی و خودش حاضر نشدند با من که از عکسم برای دعوای شخصی خود بهره برده بودند، دیدار کنند و پای درد دل‌هایم بنشینند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌موضوع، برایم این‌طور اثبات شد که بعضی افراد برای مطامع دنیایی‌شان، از جنازه بر زمین افتاده ما جانبازان بی‌پناه هم نمی‌گذرند و از آن سوء‌استفاده می‌کنند؛ اما به دروغ می‌گویند که برای ما حرمت قائل هستند؛ ای‌کاش مرد باشند و حداقل درباره ما به مردم دروغ نگویند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها