عرب‌خردمند مطرح کرد؛

تداوم مجاهدت جامعه پزشکی پس از دفاع مقدس

رئیس نهمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا گفت: یکی از گروه‌هایی که بعد از دفاع مقدس هنوز پوتین‌های خود را از پا خارج نکرده‌اند، اعضای جامعه پزشکی هستند.
کد خبر: ۳۵۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ - 15June 2019

باید تکلیف مدیریت بحران در کشور مشخص باشدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «جلیل عرب خردمند» رئیس نهمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا امروز در افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: شورای بسیج جامعه پزشکی در سال ۸۱ به این نتیجه رسید که موضوعات متعددی در جامعه مانند مدیریت بحران در حوادث و بلایا وجود دارد که کسی متولی پرداختن به آن‌ها نیست؛ بر این اساس، مقرر شد تا این سازمان اولین کنگره سلامت در حوادث و بلایا را برگزار کند.

وی با بیان اینکه اولین کنگره سلامت در حوادث و بلایا در سال ۸۱ با استقبال خوبی مواجه شد، ادامه داد: برای مقابله و یا پیشگیری از بروز حوادث و بلایا تا زمانی که تکلیف مدیریت بحران مشخص نباشد، نمی‌توان انتظار کار منسجمی را در این حوزه داشت به همین خاطر در کارگروه سلامت در حوادث و بلایای سازمان بسیج جامعه پزشکی پیشنهاد شد تا سازمان مدیریت بحران تشکیل شود.

عرب خردمند اضافه کرد: وقتی در حوزه بهداشت و درمان صحبت از «اقتصاد مقاومتی» می‌کنیم، یکی از مصادیقی که در تحقق آن می‌تواند مؤثر باشد، کاهش هزینه‌های درمان حوادثی مانند رانندگی است؛ زیرا هشت درصد درآمد ناخالصی ملی کشور به حوادث مربوط به رانندگی اختصاص دارد.

وی تأکید کرد: یکی از گروه‌هایی که بعد از دفاع مقدس هنوز پوتین‌های خود را از پا خارج نکرده‌اند، اعضای جامعه پزشکی هستند؛ لذا نباید در سخنرانی‌ها و یا در فضای مجازی، عزت و احترام این بخش از جامعه را خدشه دار کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار