در نشستی مشترک مطرح شد؛

بررسی نقش برجسته تیپ امام حسن مجتبی (ع) خوزستان در دوران دفاع مقدس

اولین جلسه بررسی و تدوین نقش تیپ امام حسن مجتبی (ع) استان خوزستان در دفاع مقدس و همچنین حضور این تیپ در دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ - 15June 2019

بررسی نقش برجسته تیپ امام حسن مجتبی(ع) خوزستان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین جلسه بررسی و تدوین نقش تیپ امام حسن مجتبی (ع) استان خوزستان در دفاع مقدس و همچنین حضور این تیپ در مدافع از حریم اهل بیت در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

سردار «محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به فرمانده تیپ امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: بسیاری از نسل جوان ما و شاید هم رزمندگان پیشکسوت از تاثیر و نقش برجسته برخی از یگان ها ، تیپ ها و رده های مختلف نظامی استان در دوران دفاع مقدس مطلع نباشند فلذا رسالت ما ایجاب می کند که نسبت به بررسی، معرفی و انتشار نقش آفرینی اقشار مختلف و رده های گوناگون نظامی در استان اقدام کنیم تا غفلتی صورت نگیرد.

وی افزود: تیپ امام حسن مجتبی (ع) با محوریت فعالیت در جغرافیای شهرهای بهبهان، رامهرمز، باغملک و بسیاری از شهرهای مهم خوزستان همیشه در پیشانی خدمت های صادقانه و ایثارگرانه هم در زمان جنگ تحمیلی، هم در دفاع از حریم اهل بیت و هم در امور جهادی قرار داشته و دارند.

در ادامه جلسه سردار«مهدی رفیق دوست» فرمانده تیپ امام حسن مجتبی(ع) با ذکر خاطراتی از حضورشان در دوران دفاع مقدس و همچنین مبارزه با گروهک های تکفیری، گفت: درخت فرهنگی جهاد و ایثار و شهادت از بدو اسلام و عاشورای حسینی نشات گرفته و تا دوران دفاع مقدس و قلب حلب و دمشق و بغداد و کربلا نیز ریشه زده و ادامه دارد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: تا حدودی نقش تیپ امام حسن مجتبی(ع) در دوره های مختلف فعالیت توسط دغدغه مندان و رزمندگان این یگان جمع آوری شده است اما برای اینکه یک اثر علمی، مستند و ماندگار از این فعالیت ها به نسل امروز و فردا انتقال یابد ضروری است که مدیران اداره کل خوزستان از جمله ادبیات و انتشارات، امور فرهنگی و هنری، خبرگزاری دفاع مقدس و تاریخ شفاهی برای ثبت و ضبط سالها جهاد و ایثار و شهادت بچه های مخلص این تیپ ورود کنند و برگ زرین دیگری از تاریخ سرافراز جغرافیای انسانی و طبیعی خوزستان را برای دنیا به معرض نمایش دربیاورند.

در پایان این جلسه مقرر شد که مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان به همراه مدیران مرتبط برای بررسی میدانی از اسناد، مدارک و فعالیت های تیپ امام حسن مجتبی(ع) به این یگان عزیمت و نسبت به تدوین و انتشار کتب و تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان این واحد اقدامات لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار