مهندس مهدی چمران در نشستی خبری اعلام کرد؛

جزئیات برنامه‌های سالروز شهادت دکتر چمران در سراسر کشور

جزئیات برنامه سی و هفتمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور مهندس مهدی چمران اعلام شد.
کد خبر: ۳۵۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ - 16June 2019

جزئیات برنامه‌های سالروز شهادت دکتر چمران در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری سی و هفتمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران پیش از ظهر امروز یکشنبه 26 خرداد با سخنان مهندس مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران در محل بنیاد شهید چمران برگزار شد.

چمران با اشاره به اهم برنامه‌های سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اظهار داشت: مراسم اصلی سالگرد شهادت دکتر چمران روز چهارشنبه 29 خرداد از ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: به علت علاقه شهید چمران به دعای کمیل که ترجمه‌ای از این دعا را در امریکا نوشته و به صورت کتابی نیز چاپ شده است هر ساله مراسم قرائت دعای کمیل در محل شهادت او در دهلاویه برگزار می‌شود، این مراسم پنجشنبه 30 خرداد در یادمان دهلاویه برگزار خواهد شد.

چمران تصریح کرد: فردا دوشنبه 27 خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در منطقه 22 تهران برنامه‌ای برگزار خواهد شد. همچنین سه شنبه 28 خرداد یادواره ای در دانشگاه مالک اشتر برگزار می‌شود، همچنین غروب سه شنبه اساتید در دانشگاه صنعتی امیر کبیر در پاسداشت شهادت شهید چمران گرد هم می‌آیند. لازم به ذکر است با پیشنهاد مقام معظم رهبری روز شهادت دکتر چمران به نام روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده است که در این مراسم سردار سلامی فرمانده سپاه سخنرانی می‌کند.

رئیس بنیاد شهید چمران بیان داشت: سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الغدیر سه راه ضربخانه یادواره‌ای برگزار می‌شود. صبح چهارشنبه 29 خرداد در سازمان صنایع دریایی برنامه مراسمی برگزار خواهد شد. ظهر همان روز در قرارگاه خاتم برنامه دیگری به مناسبت سالگر شهادت دکتر چمران برگزار می‌شود.

وی گفت: جمعه 31 خرداد در نماز جمعه‌های سراسر کشور یاد و خاطره شهید چمران گرامی داشته خواهد شد. غروب جمعه در شهر ساوه برنامه‌ای به همین مناسبت برگزار می‌شود. شنبه اول تیر در دانشگاه علمی کاربردی مرکز و یکشنبه نیز در مشهد برنامه‌های دیگری برگزار می‌شود.

سه شنبه چهارم تیر مسجد مقدس جمکران نیز به مناسبت سالگرد شهید چمران برنامه‌ای خواهد داشت و نیز چهارشنبه پنجم تیر در خانه موزه شهید چمران برنامه خاص و ویژه‌ای با حضور رزمندگان ستاد جنگ‌های برگزار می‌شود.

وی در خصوص تولیدات این بنیاد در ارتباط با زندگی شهید چمران گفت: بسیاری از دست نوشته‌های شهید باقی مانده که تبدیل به کتاب شده که تاکنون 12 جلد کتاب به چاپ رسیده است و به دنبال چاپ زندگینامه جامعی از شهید چمران هستیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار