یادداشت/ محمدامین میر بلوچ‌زهی

اگر مبارزه با استکبار نباشد، اصلا تابع قرآن نیستیم

قرآن کریم، سراسر روشنایی، هدایت و نجات از مشکلات و مشقت‌ها و ناهمواری‌ها در زندگی بشریت است، اما شیوه‌های ایستادگی در مقابل ظلم و ستم مستکبران در آن به خوبی تبیین شده، لذا به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اگر مبارزه با استکبار نباشد، اصلا تابع قرآن نیستیم.
کد خبر: ۳۵۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ - 12August 2019

اگر مبارزه با استکبار نباشد، اصلا تابع قرآن نیستیمگروه استان‌های دفاع‌پرس - محمدامین میر بلوچ‌زهی؛  قرآن کریم، سراسر روشنایی، هدایت و نجات از مشکلات و مشقت ها و ناهمواری‌ها در زندگی بشریت است، اما شیوه‌های ایستادگی در مقابل ظلم و ستم مستکبران در آن به خوبی تبیین شده، لذا به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اگر مبارزه با استکبار نباشد، اصلا تابع قرآن نیستیم.

همه ما اعتقاد داریم که قرآن کریم، بهترین هدایت‌گر، راهنما و نجات دهنده بشریت از گمراهی و تاریکی‌ها و ظلمات و کلید رسیدن به سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت است.

وقتی انسان دعا می‌کند که پروردگارا من را به راه راست هدایت کن، قرآن به زیبائی می‌گوید، ذلک الکتاب و لاریب فیه و مسیر روشنائی را به بشریت نشان می دهد.

همه سرگردانی و پریشانی‌های جهان بشریت و امت اسلامی به دور شدن از قرآن کریم بر می گردد. قرآن کریم کتاب هدایت برای کل جامعه بشریت بوده و تنها برای اهل مکه و مدینه و سرزمین حجاز و عرب و عجم نیامده، بلکه مخاطبان قرآن تمام بشریت هستند و در آن هدی للناس آمده که همه مردم دنیا می‌توانند از این سرمایه بزرگ الهی بهره ببرند.

قطعا و یقینا نزدیک شدن با قرآن کریم جامعه بشری را از سرگردانی‌ها و پریشانی‌های دنیا و دشواری‌ها دور می‌کند، اما لازم است همه افراد جامعه بشری اعم از زنان و مردان، حاکمان و رعایا، بزرگ و کوچک و همه و همه به ریسمان قرآن جنگ بزنند تا سعادتمند شوند.

وقتی که قرآن و دین آسمانی اسلام آمده تمام ادیان و کتب منسوخ و باطل شده‌اند، لذا اهمیت دادن به این کتاب الهی انسان را به کمال و عزتمندی می‌رساند. رهبر انقلاب اسلامی چند سال قبل در دیدار با مسئولان کشور بیان کردند: اگر مبارزه با استکبار نباشد، اصلا تابع قرآن نیستیم، لذا پیام این بیان مقام معظم رهبری، در این خلاصه شده که در صورت نزدیک و مانوس شدن با قرآن کریم، امداد و نصرت پروردگار متعال شامل حال امتی و ملتی می‌شود که به عظمت و ابهت خداوند منان و کتاب الله ایمان دارند و ابهت پوشالی مستکبران در نزد آنها هیچ ارزش و جایگاهی ندارد.

به همین خاطر است، مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با نخست وزیر ژاپن؛ پیام قرآن را برای ترامپ و تمام زورگویان عالم تشریح کردند که در برابر خواست و اراده پروردگار متعال عددی نیستند و قدرت پوشالی مستکبران بزودی از بین می‌رود و وعده پروردگار متعال برای نجات مظلومان عالم از چنگ ستمگران محقق خواهد شد و این پیروزی و نصرت الهی، ان شاءالله نزدیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار