«اسدالله بادامچیان» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

روشنگری و تاثیرگذاری بر منافقینِ در بند/ «لاجوردی» و «قدیریان» زندان را به دانشگاه تبدیل کرده بودند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به رفتار شهید «لاجوردی» و مرحوم «قدیریان» با زندانی‌ها، گفت: رفتار این مجاهدان انقلابی با زندانی‌ها و مجرم‌ها، نمونه و یک الگو بود؛ چراکه آن‌ها زمینه را برای ارتباط این افراد با همسر و فرزندان‌شان مهیا و حتی در زندان برای زندانی‌ها اشتغال ایجاد می‌کردند.
کد خبر: ۳۵۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸ - 18June 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرحوم حاج «احمد قدیریان» از مبارزان قبل از انقلاب و مرد خستگی‌ناپذیر بعد از انقلاب است که در صحنه‌ها و مسئولیت‌های مهم کشور ایفای نقش کرده است.

مرحوم حاج «احمد قدیریان» آن‌قدر برای انقلاب اسلامی زحمت کشید که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) بعد از سال‌ها مجاهدت وی، زمانی که می‌خواستند او را بازنشسته کنند، فرمودند: «آقای قدیریان بازنشستگی ندارند» و حاج «احمد» را تا آخر در بیت رهبری کنار خود نگه داشتند؛ چرا که وی امین ایشان بود.

حاج «احمد قدیریان» در دوران مبارزاتی علیه رژیم شاهنشاهی نقشی تأثیرگذار داشت و از عوامل پشت‌پرده ترور انقلابی «حسن‌علی منصور» بود؛ این مبارز انقلابی ارتباط خوبی با اعضای مؤتلفه داشت و تمامی وظایف محوله در امر مبارزه را به بهترین نحو ممکن انجام می داد و در این راستا ۱۷ بار توسط ساواک و شهربانی احضار و چندین مرتبه نیز بازداشت و شکنجه شد.

وی در کنار شهید «بهشتی» در امور مبارزاتی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کرد تا آن‌جایی که این شهید والامقام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حاج «احمد» را یکی از یاران مورد اعتماد خود می‌دانست و درباره وی گفته بود «احمد قدیریان مورد اطمینان ماست و از قبل امتحان خود را پس داده است».

رفتار «لاجوردی» و «قدیریان» با زندانی‌ها نمونه و الگو بود؛ آن‌ها سازنده خوبی‌ها و ارزش‌ها بودند

مراسم هفتمین سالگرد ارتحال سردار جانباز «احمد قدیریان»

«قدیریان» بعد از انقلاب مسئولیت‌های مهمی را برعهده داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به «معاون اجرایی دادستانی کل انقلاب و دادسرای انقلاب تهران» اشاره کرد. وی در این مسئولیت مهم به کابوس منافقین تبدیل شده بود و در راه خنثی‌سازی توطئه‌های مسلحانه آن‌ها علیه ملت ایران و کشف و انهدام خانه‌های تیمی منافقین نقشی حیاتی را ایفا کرد.

تبدیل زندان به دانشگاه

حاج «احمد» در کنار شهید «سید اسدالله لاجوردی» در روشنگری زندانی‌ها خصوصا منافقین تأثیرگذار بود و گویی زندان را به یک دانشگاه تبدیل کرده بودند. وی در طول مجاهدت‌های خود مسئولیت‌های مهم دیگری همچون مشاور دفتر مقام معظم رهبرى (مدظله‌العالی)، سرپرست ستاد مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل نظارت بر اسلحه و مهمات و مواد ناریه وزارت اطلاعات، نماینده تام‌الاختیار دادستان کل کشور در امور اسلحه و مهمات و... را برعهده داشت. وی در سال ۱۳۷۳ مفتخر به دریافت درجه سرتیپ دومی از دستان مبارک فرمانده معظم کل قوا شد.

 

بیشتر بخوانید

* مرحوم «قدیریان» زندگی خود را وقف انقلاب اسلامی کرد

* اعمال مدیریت جنگ در فرهنگ/ معرفی برخی از شهدا فرقه‌ای و برچسب‌دار بوده است/ به مظلومیت «بهشتی» پایان می‌دهیم

 

«اسدالله بادمچیان» دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به فعالیت‌های این مرد انقلابی خستگی‌ناپذیر در دادستانی انقلاب اسلامی و شایعاتی که منافقین و معاندان انقلاب درباره وی مطرح پرداخت و با بیان این‌که مستکبرین، شیاطین، دنیاطلبان و باطل‌گرایان علیه بندگان صالح خدا و انسان‌های خادم ملت‌ها همیشه حرف می‌زنند، اظهار داشت: خداوند متعال بارها در قرآن کریم فرموده‌اند که مشرکان به پیغمبر اسلام (ص) که عقل کل عالم بشریت است هم می‌گفتند که او مجنون است؛ بنابراین اگر کسی بخواهد دقت کند و عقل خود را به کار بگیرد، خیلی نیاز به تکذیب حرف‌هایی که علیه مرحوم «قدیریان» و شهید «لاجوردی» می‌زنند، نیست و با کمی تحقیق و تفحص، می‌توان به این نکته پی برد که از دشمن حرف خیر برنمی‌آید.

وی افزود: افرادی مانند مرحوم حاج «احمد قدیریان» و شهید والامقام «سید اسدالله لاجوردی» و همچنین دیگر افرادی که در دادستانی انقلاب بودند، مانند شهید «بهشتی»، شهید «قدوسی»، مرحوم آیت‌الله «محمدی گیلانی»، شهید «ربانی املشی» و دیگر بزرگان، هیچ‌وقت خودسرانه کسی را اعدام نکردند، بلکه حکم الهی را اجرا کردند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: طبق موازین اسلامی و قوانین قضایی جمهوری اسلامی که قانون اساسی منشور ملی آن است، اگر کسی سزاوار مجازات اعدام باشد، زیر مجموعه دادستانی و دستگاه قضایی موظف است تا وی را مجازات کند؛ لذا این اجرای حکم الهی است و این‌که درباره برخی از نیروهای انقلاب چه می‌گویند، از دشمنان خداوند متعال، شیطان بزرگ، منافقین، کافر، مشرکان و ظالمان بیش از این نمی‌توان توقع داشت.

وی با اشاره به رفتار شهید «لاجوردی» و مرحوم «قدیریان» با مجرم‌ها و زندانی‌ها، تصریح کرد: رفتار این مجاهدان انقلابی با زندانی‌ها و مجرم‌ها، نمونه و یک الگو بود؛ چراکه آن‌ها زمینه را برای ارتباط این افراد با همسر و فرزندان‌شان مهیا و حتی در زندان برای زندانی‌ها اشتغال ایجاد می‌کردند و هر زندانی جدیدی که به زندان می‌آمد، اگر سواد نداشت، امکانات را فراهم کرده بودند تا وی ابتدا سواد یاد بگیرد و زمینه را برای تحصیلات عالیه آن‌ها نیز آماده کرده بودند.

رفتار «لاجوردی» و «قدیریان» با زندانی‌ها نمونه و الگو بود؛ آن‌ها سازنده خوبی‌ها و ارزش‌ها بودند

شهید «لاجوردی» و مرحوم «قدیریان» در کنار زندانیان در زندان اوین

بادامچیان ادامه داد: اگر زندانی هر جزء از قرآن را حفظ می‌کرد، به وی مرخصی می‌دادند و اگر تمام قرآن را حفظ می‌کرد، از مقامات بالاتر می‌خواستند تا وی را مورد عفو قرار دهند. یادم می‌آید در دهه ۶۰ که به بازدید از یک زندان رفته بودم، دیدم که همه زنان موقع هواخوری در حیاط، قرآن در دست داشتند و مشغول حفظ قرآن بودند، پرسیدم که این افراد چه‌کار می‌کنند، گفتند که چون می‌دانند که اگر قرآن حفظ کنند، مرخصی می‌گیرند و اگر حافظ قرآن شوند، عفو می‌شوند، دارند قرآن حفظ می کنند؛ یعنی وقتی یک زن آلوده و فاسد وقتی به زندان می‌آمد، با توجه به برنامه‌ای که امثال «لاجوردی» و «قدیریان» برای وی درنظر گرفته بودند، به وی قرآن، سواد و هنر می آموختند و برای او اشتغال ایجاد می‌کردند.

وی بیان داشت: معمولا زندانی یک بخشی از حقوق خود را خودش در زندان مصرف می‌کرد و مقداری هم از زندان به خانواده خود می‌فرستاد تا هزینه زندگی‌اش شود و مقداری را نیز ذخیره می‌کرد تا روزی که می‌خواهد از زندان آزاد شود، سواد، هنر و قرآن آموخته و پس‌اندازی هم داشته باشد؛ لذا فاسد به زندان می‌آمد و با این شرایط از زندان آزاد می‌شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمینه هدایت زندانی‌ها خصوصا منافقین انجام می‌شد، گفت: در زمان مسئولیت شهید «لاجوردی» و مرحوم «قدیریان» در دادستانی انقلاب، تا پاسی از شب با منافقین در زندان مباحثه می‌شد تا آن‌ها برگردند و تبدیل شوند به «توابین»، و از بین آن‌ها کسانی حاضر شوند تا به جبهه بروند و به شهادت برسند و در مقام قرب الهی قرار بگیرند؛ لذا این اقدامات از هنر افرادی مثل لاجوردی‌ها، قدیریان‌ها، قدوسی‌ها و بهشتی ها بود؛ لذا مظلومیت یعنی همین، یعنی انسان‌هایی که سازنده خوبی‌ها و ارزش‌ها بودند، مورد تهاجم قرار بگیزند. البته خداوند تبارک و تعالی مدافع مؤمنان است.

خاطرنشان می‌شود، حاج «احمد قدیریان» در سال‌های پایانی عمر پربرکت خود، بنیاد فرهنگى شهدای هفتم تیر را در محل حزب جمهوری واقع در چهارراه سرچشمه تهران احداث کرد و سرانجام در تاریخ ۲۵ خرداد سال ۱۳۹۱ به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/ 113    

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار