حجت‎الاسلام پورمحمدی:

ایستادن ملت ایران مقابل ترامپ به دلیل حاکم بودن فرهنگ شهادت است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر ملت ما امروز این جایگاه را دارد و جلوی ترامپ می‌گوید نه و اگر رهبر ما می گوید ترامپ را شایسته مذاکره نمی دانم به این دلیل است که فرهنگ شهادت در این کشور حاکم است.
کد خبر: ۳۵۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ - 16June 2019

ایستادن ملت ایران مقابل ترامپ به دلیل حاکم بودن فرهنگ شهادت استبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع‎پرس به نقل از فارس، حجت‎الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر امروز (یکشنبه) در مراسم گرامیداشت 54 امین سالگرد شهدای موتلفه اظهار داشت: امروز دنیا دنبال طراحی بی خیالی نسبت به مرگ است و جوری مراسم تدفین و تشییع را طراحی می کنند که مروج همین نظر باشد تا یاد مرگ از انسان دور شود و کسی از مرگ و قبرستان نترسد.

وی افزود: ما هم در کشورمان همین ماجرا را داریم و در دوران وزارت کشور هم یکی از درگیری‌های من با برخی این بود که قبرستان باید داخل شهر باشد تا یاد مرگ با انسان همراه شود نه اینکه قبرستان را از شهر خارج کنیم اما این اتفاق رخ داده و اسم قبرستان را هم به آرامستان تغییر داده ایم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: فلسفه شهادت به جهاد معنا می دهد و از اینجاست که باید گفت شهادت صرفا یک حادثه نیست که یکباره رخ دهد بلکه یک تفکر و فرهنگ است که استمرار دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه باید تفکر شهادت را در زندگی تعقیب کنیم، گفت: شهادت یعنی از مرگ نترسیدن و به سمت آن حرکت کردن چرا که شهادت به دیدار با خداوند می انجامد و معنایش به آینده امیدوار بودن است.

وی تاکید کرد: اگر ملت ما امروز این جایگاه را دارد و جلوی ترامپ می‌گوید نه و اگر رهبر ما می گوید ترامپ را شایسته مذاکره نمی دانم به این دلیل است که فرهنگ شهادت در این کشور حاکم است. البته ما مولفه های قدرت هم زیاد داریم ولی مهمترین مولفه ما همان شهادت و فلسفه آن است و با این فلسفه است که جمهوری اسلامی می تواند معادلات منطقه ای و جهانی را عوض کند.

پورمحمدی تاکید کرد: دشمنان نیز سعی می کنند با استفاده از همین موضوع به ما ضربه بزنند و شکل گیری داعش و تاکید آنان روی موضوع جهاد و شهادت به همین دلایل است تا مذهب را برابر مذهب قرار دهند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کارگزاران و فعالان سیاسی نتوانستند فرهنگ سیاسی را در جامعه ما شکل دهند و این یکی از ضعف ها و مشکلات ماست تصریح کرد: ما الان حدود سیصد حزب در وزارت کشور ثبت کردیم و با ارفاق بسیار، نزدیک هشتاد یا نود حزب داریم. این معنایش حزب بازی است و رفتار سیاسی ما را تعریف نمی کند و فضای سیاسی کشور را شکل نمی دهد.

وی افزود: ما در مشخص کردن تعاریف خودمان از حزب و تحزب کم کاری داریم و تولید مناسب و تدابیر لازم را در این زمینه نداشتیم و با کمبود اقناع عمومی و کنترل افکار عمومی و فضای سیاسی مواجه ایم تا جایی که یک شایعه در فضای مجازی کاملا افکار عمومی را در دست می‌گیرد.

پورمحمدی بر همین اساس اضافه کرد: نظام اقتصادی و مدیریتی ما از آنچه در دنیا مرسوم است هم عقب است چه رسد به آنکه ما به مفاهیم دینی در این زمینه نزدیک شویم. ما چون بینه مان در این زمینه ضعیف است وقتی دشمن می خواهد حمله کند به همین بخش دست می اندازد و دیوانسالاری نادرست و شلخته ما را در کنار اقتصاد آسیب زای مان مورد حمله قرار می دهد.

وی ادامه داد: نیازمند یک تحول اساسی در سیاست ها هستیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و اگر این راه را برویم آن وقت دیگر تهدیدهای ترامپ راه به جایی نخواهد برد.

پورمحمدی در خاتمه مطرح کرد: تهدید را زمانی می توانیم از میان ببریم که در بستر سیاسی، فعالان سیاسی و احزاب سیاسی تحول ایجاد کنیم و نظام مدیریتی و اقتصادی مان را تحول بخشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها