معرفی کتاب؛

خاطرات رزمندگان «بی‌سیم‌چی‌» کرمانشاه در «روی خط»

کتاب «روی خط» مجموعه خاطرات رزمندگان بی‌سیم‌چی استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۳۵۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 23June 2019

روي خطبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، كتاب «روی خط» به مجموعه خاطرات رزمندگان بی‌سيم‌چی استان كرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخته است كه «عليرضا محمدزاده» آن را گردآوری کرده و توسط نوشين زمانی به سفارش كنگره‌ی سرداران، اميران، فرماندهان و 9 هزار و 800 شهيد استان كرمانشاه و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تدوين شده است.

روی خط با خاطره 24 تن از رزمندگان نيروی مخابرات و رزمندگان بی‌سيم‌چی هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها پرداخته است.

در مقدمه اين كتاب آمده است:

كاركنان مخابرات و بی‌سيم‌چی‌ها نيز در اين ميان نقش پر رنگ و مهمی را ايفا كردند. آنان پيام‌آوران فتح و پيروزی در جنگ بودند و به عنوان اولين نفرات، ندای پيروزی در جنگ را مخابره می‌‌كردند.

وظيفه سنگينی بر روی دوش نيروهای بی‌سيم‌چی‌ بود و آن‌ها بايد در هر لحظه ارتباط فرماندهان با رده‌های مافوق و زيرمجموعه را برقرار می‌كردند و از طريق همين مجموعه مخابرات بود كه عمليات‌ها هدايت می‌شد، لذا نقش مخابرات در جنگ به مثابه سلسله اعصاب برای يک انسان بود. اگر مخابرات نبود فرمانده، ديده‌بان و توپخانه كاری از پيش نمی‌برد.

امروز هم فرماندهان معتقدند كه برای هماهنگی، يكپارچگی و پيروزی در نبردها و عمليات‌های مهم در سطح وسيع، مخابرات نقش تعيين كننده دارد و دستيابی به اهداف در جنگ، بدون داشتن ارتباط مخابراتی امكان‌پذير نيست.

در دوران دفاع مقدس نيروهای مخابرات و بی‌سيم‌چی‌ها يكی از اصلی‌ترين وظايف در جنگ ايفاء کردند و در اين راه مقدس شهدا و جانبازان عزيزی تقديم اسلام و انقلاب شد.

همان گونه كه شهدای مخابرات و بی‌سيم‌چی‌ها در دوران دفاع مقدس از كيان ايران اسلامی دفاع كردند اكنون نوبت ما است كه مدافع‌ ارزش‌های اسلام و انقلاب باشيم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها