اولین کتاب حمید داوودآبادی پس از ۲۹ سال تجدید چاپ می‌شود

نخستین تجربه نویسندگی حمید داوودآبادی با عنوان «یاد یاران» پس از ۲۹ سال از سوی انتشارات سوره مهر بازنشر می‌شود.
کد خبر: ۳۵۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ - 17June 2019

اولین کتاب حمید داوودآبادی پس از ۲۹ سال تجدیدچاپ می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «یاد یاران» نوشته «حمید داوودآبادی» بزودی توسط انتشارات حوزه هنری منتشر می‌شود. این کتاب نخستین تجربه نویسندگی داوودآبادی در حوزه دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۹ نوشته شده بود.

«یاد یاران» اولین مجموعه خاطرات این نویسنده است که مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت و  تقریظی بر آن نوشتند. 

متن تقریظ مقام معظم رهبری درباره کتاب «یاد یاران» به این شرح است:

«در این نوشته، صفا و صداقت زیادی موج می‌زند. نویسنده غالبا نقش خود را کمرنگ کرده و یاد یاران شهیدش را برجسته ساخته است. روحیه بسیجی تقریبا با همه جوانبش در این‌‌جا منعکس است و می‌شود فهمید که چگونه جوان‌هایی در کوره گداخته جبهه به چه گوهرهای درخشنده‌ای تبدیل می‌شده‌اند. ذکر خصوصیات موقع‌ها و حادثه‌ها و آدم‌ها، تصویر باورنکردنی جنگ هشت ساله را تا حدود زیادی در برابر چشم آیندگان می‌گذارند. 

سوال من از خودم این است که آیا این «از معراج برگشتگان» چقدر می‌توانند آن حال و هوا را پس از سفر من‌الحق الی‌الخلق حفظ کنند و حتی درست به یاد بیاورند؟ و برای این مقصود عالی از دست ما چه کاری ساخته است؟ و چه کرده‌ایم؟ البته قصور یا تقصیر من و امثال من، نمی‌تواند تکلیف دشوار آن‌ها را که خدا حجت خود را برایشان تمام کرده، از دوششان بردارد. 

این کتاب با روح طنز و مزاحی که در همه جای آن گسترده است و به آن شیرینی و جاذبه ویژه‌ای بخشیده، از بسیاری کتاب‌های جبهه جالب‌تر و گیراتر است. آن را در شب و روزهای منتهی به بیستم ماه رمضان ۱۴۱۲ (۱۳۷۱/۱/۵) خواندم.» 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها