بهزادپور:

به سازمان اوج انگ نچسبانیم

خالق فیلم «خداحافظ رفیق» در یادداشتی نوشت: آنچه من از رفتار سازمان اوج در این هشت سال دریافت کرده‌ام این است که در عرصه سرنوشت‌ساز گفتمان فرهنگی امروز، فقط با عمل و تولید و تلاش می‌توان سرنوشت‌ساز بود.
کد خبر: ۳۵۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ - 17June 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بهزاد بهزادپور نویسنده، بازیگر، کارگردان سینما و خالق فیلم «خداحافظ رفیق» در یادداشتی درباره فعالیت‌های سازمان رسانه‌ای اوج نوشت: بیماری سیاسی‌کاری و جناح‌بندی، جسم و جان فرهنگ را به سمت مرگی تلخ می‌برد. اگر خانه هنرمندان به هنر این کشور رونق و پویایی می‌بخشد، سازمان جوان اوج و تازه‌نفس هم در همین راه قدم برمی‌دارد.

حوزه هنری 38 سال عمر دارد. وزارت ارشاد که پیرمردی شده. عمر فارابی را هم که می‌دانیم! سازمان اوج فقط هشت سال عمر کرده. آیا نباید پذیرفت که این جوان با انگیزه، فقط هشت سال است که به یاری فرهنگ و هنر آمده، آن هم در سکوتی مودبانه!؟ آن هم بدون مجله و سخنرانی.

آیا آثار و تولیدات سازمان اوج به هنر این کشور رونق نبخشیده؟ آیا سازمان اوج با منش ساکت و مودب خود به خطیبان تازه واردی که بعد از چهل سال به یاد فرهنگ و هنر افتاده‌اند و هر از گاهی فریاد وا هنرا، وا اسلاما سر می‌دهند، پیام نمی‌دهد که شعار دادن و رگ گردن بیرون زدن، کاری عبث و بیهوده است؟

آیا تولیدات بی‌سرو‌صدایش نمی‌گوید با نصیحت و خطبه‌های آتشین، نمی‌توان به هنر این کشور خدمت کرد؟ آیا رفتار و منش سازمان اوج به شیوه مدیران فرهنگی که راه‌حلشان فقط سانسور و ممیزی است، نمی‌فهماند که این راهکار غلط، منش مدیران ضعیف و بی‌تفکر است؟

آنچه من از رفتار سازمان اوج در این هشت سال دریافت کرده‌ام این است که در عرصه سرنوشت‌ساز گفتمان فرهنگی امروز، فقط با عمل و تولید و تلاش می‌توان سرنوشت‌ساز بود.

اگر مدیران سینمای دهه شصت موفق بودند، چشم انصاف را بر آن نبندیم و اگر هم سازمان اوج جوان در این هشت سال به قدر وسعشان موفق بودند به آنها، انگ نچسبانیم و با مرزبندی‌های جناحی، به این نوجوان ساکت و تلاشگر، زخم نزنیم.

سازمان اوج هم هشت سال است که اهل این خانه شده. شایسته است، برای این نوجوان ساکت و پر انرژی، پدری کنیم نه دشمنی. مگذاریم سیاسی‌نگری، دستمان را خط بزند. پیشاپیش از انگ زدن و جوسازی حضرات سیاسی بر این یاداشت صادقانه، ممنون و سپاسگزارم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار