عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‎پرس:

دل بستن به اروپایی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی رؤیایی باطل است

محمدابراهیم رضایی با بیان اینکه چشم امید داشتن به اروپایی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی رؤیایی باطل است، گفت: کشور‌های باقی‌مانده در توافق بی‌اساس برجام، عملا سیاست‌های ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵ - 18June 2019

دل بستن به اروپایی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی رؤیایی باطل استمحمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس پیرامون مهلت ۶۰ روزه شورای عالی امنیت ملی به طرف‌های اروپایی برجام برای عمل به تعهداتشان اظهار داشت: با توجه به اینکه آمریکا مدت‌هاست که به صورت غیرقانونی و یک‌طرفه برجام را نقض کرده و حتی پس از این اقدام آن‌ها، اروپایی‌ها هم تمایل به انجام تعهداتشان را در جهت تحقق سیاست‌ها و اهداف برجام ندارند، ماندن ما در این توافق علاوه بر اینکه نتیجه‌ای جز ضرر و اتلاف زمان ندارد، این خیال که ما محتاج اجرای تعهدات آن‌ها در برجام هستیم را در اروپایی‌ها تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها تعهد کرده بودند که خسارات ناشی از خروج آمریکا از توافق برجام را جبران کنند، افزود: با توجه به وقت‎کشی اروپایی‎ها در پیشبرد اهداف و اجرای سیاست‎های برجامی، باید به این نتیجه رسیده باشیم که سیاست‌های اروپا جدای از آمریکا نیست و دقیقا آنچه را که آمریکا خواستار باشد، انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر اقدام قابل قبولی از سوی اروپایی‌ها در خصوص برجام مشاهده نکنیم، ناگزیریم تعهدات خودمان را نسبت به این توافق به میزان قابل توجهی کم کنیم، تصریح کرد: در وهله اول درصد غنی‌سازی اورانیوم را افزایش خواهیم داد؛ چرا که درصد غنی‌سازی اورانیوم کشورمان قبل از انعقاد این توافق ۲۰ درصد بود، اما در برجام تاکید شد که سقف غنی‌سازی تا ۳.۶۷ درصد باشد که اگر در این ۶۰ روز اتفاقی برای حفظ برجام رخ ندهد، ما درصد غنی‌سازی اورانیوم را تا هر میزانی که نیازمان باشد به صورت صلح‌آمیز افزایش خواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با تمام این اوصاف قانون اقدام متقابل با اقدامات ضدبرجامی آمریکا از سوی دولت کاملا به جا و به حق است. چشم امید داشتن به اروپایی‌ها برای بهبود وضعیت ممکن در قالب اجرای تعهدات برجام رویای باطلی است که عده‎ای از مسوولان داخلی کشور در سر دارند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار