دریابان شمخانی خبر داد:

کشف شبکه گسترده عملیات سایبری تهاجمی علیه ایران/ ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشف شبکه گسترده عملیات سایبری تهاجمی علیه ایران خبر داد و گفت: به زودی مستندات آن از طریق وزارت اطلاعات منتشر می‌شود.
کد خبر: ۳۵۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ - 17June 2019

کشف شبکه گسترده عملیات سایبری تهاجمی علیه ایران/ ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران در قبال اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا که هفته گذشته تأیید کرد آمریکا در حال انجام عملیات سایبری تهاجمی خارجی است تا به روسیه و دیگران نشان دهد که آن‌ها بهای مداخله‌های خود در امور آمریکا را خواهند پرداخت اظهار داشت: اولاً حمله سایبری علیه کشور‌ها، روی دیگر حمله نظامی است که آمریکا به صورت غیر قانونی و برخلاف موازین حقوقی و حتی ادبیات و سیاست‌های امنیتی خود، به آن مبادرت می‌کند و طبیعتاً باید پاسخگوی این اقدام خود در مجامع بین‌المللی باشد.

وی افزود: در نهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشور‌های جهان نیز که سال گذشته در روسیه برگزار شد یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث تهدیدات سایبری و کارکرد آن در توسعه تروریسم و همچنین نحوه همکاری و مشارکت کشور‌ها برای مقابله با آن بود، طبیعتاً اظهارات اخیر بولتون که به نوعی اذعان به تروریسم دولتی است در اجلاس فردا بازتاب خواهد داشت.

شمخانی گفت: هرچند اظهار این موارد موضوع جدیدی است، اما تهاجمات سایبری آمریکا به کشور‌های دیگر سابقه طولانی داشته و آمریکایی‌ها به صورت مستمر این اقدامات را در کنار جنگ اقتصادی و اطلاعاتی علیه ایران و بسیاری از کشور‌های دیگر دنبال می‌کنند. دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: البته ما نیز از طریق همکاری و تماس‌های نزدیک با شرکایمان این تهدیدات را به صورت مستمر بررسی و رصد می‌کنیم و تمهیدات دفاعی مطمئنی را در قبال آن فعال کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: نکته‌ای که جا دارد در این بخش به آن اشاره کنم فاصله معنی‌دار میان توان ادعایی و قابلیت‌های واقعی آمریکا در حوزه‌های سایبری، نظامی و امنیتی است. آمریکایی‌ها علاقه‌مند هستند با هدف ارعاب و لطمه زدن به اراده کشور‌ها برای مقاومت در برابر خوی تجاوزگری این کشور منطق تخیلی فیلم‌های هالیوودی را به عنوان واقعیت به افکار عمومی منتقل کنند.

شمخانی افزود: جالب است بدانید، مدتی قبل یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های سایبری سازمان سیا که در حوزه جاسوسی سایبری به کار گرفته می‌شد و بخش مهمی از ظرفیت‌های عملیاتی سیا در کشور‌های هدف آمریکا بود توسط دستگاه‌های اطلاعاتی ایران کشف شد و مورد ضربه قرار گرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: با توجه به همکاری جاری میان ایران و بسیاری از کشور‌های جهان در قالب ایجاد «شبکه ضد جاسوسی بین المللی» علیه امریکا، ما اطلاعات شبکه کشف شده را که در چند کشور دیگر نیز فعال بود در اختیار شرکایمان قرار دادیم که منجر به شناسایی و فروپاشی شبکه افسران اطلاعاتی سیا و دستگیری تعدادی از جاسوسان و مجازات آن‌ها در کشور‌های مختلف شد. شمخانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها این اقدام ایران را  «شکست مفتضحانه اطلاعاتی» نامگذاری کردند. مستندات این پروژه نیز تماماً موجود است.

وی افزود:، چون بخشی از ابعاد این کیس قبلاً توسط خود سازمان سیا افشا شده، می‌شود این اسناد را هم منتشر کرد تا مردم در جریان موضوع قرار بگیرند و من از وزارت اطلاعات می‌خواهم فیلم‌ها و بخشی از اعترافات را حتماً منتشر کنند.

ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بار‌ها تاکید کرده‌ایم که ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و ابتکارات متعددی را برای همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه کاهش تنش‌ها ارائه کرده‌ایم، اما هر بار به بهانه یا اقدامی مشکوک، خللی در گفتگو‌های آغاز شده بوجود آمده و با ورود و مداخله آمریکا شکاف‌ها توسعه یافته است.

امیر دریابان علی شمخانی در خصوص شرکت در دهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشور‌های جهان که از فردا در روسیه برگزار می‌شود گفت: یکی از موضوعات مهمی که امروز به دغدغه جدی بسیاری از کشور‌های جهان تبدیل گردیده، مجموعه رفتار‌های هنجار شکن امریکا در نقض معاهدات بین المللی است که نمونه‌های آن را درخروج این کشور از برجام و معاهدات خلع سلاح، مسئله قدس، به رسمیت شناختن اشغال جولان و همچنین مسئله حضور نظامی ناامن کننده آمریکا در آبراه‌های مهم بین‌المللی می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی افزود: ما همواره بر موضع اصولی خود در خصوص ضرورت پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف، که عامل بحران و ناامنی است تاکید کرده‌ایم. حضور نظامی آمریکا در مناطق مختلف جهان به ویژه در خلیج فارس برای همه کشور‌های حاشیه تهدید محسوب می‌شود. اقدام جنایتکارانه ناو آمریکایی در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران موضوعی نیست که به راحتی از حافظه تاریخی مردم جهان پاک شود بویژه آنکه حاکمان کاخ سفید پس از این جنایت به فرمانده ناو وینسنس مدال افتخار نیز دادند.

شمخانی گفت: در حالی که آمریکایی‌ها همواره تلاش می‌کنند که حضور نظامی خود در مناطق مختلف جهان را عامل ایجاد امنیت معرفی کنند، اما تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که این حضور حاصلی جز ناامنی و بی ثباتی نداشته است. از این رو امریکا به عنوان عامل اصلی ناامنی حق ندارد در مورد امنیت مردم و کشور‌های منطقه اظهار نظر کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: ما بار‌ها تاکید کرده‌ایم که ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و ابتکارات متعددی را برای همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه کاهش تنش‌ها ارائه کرده‌ایم. اما هر بار به بهانه یا اقدامی مشکوک، خللی در گفتگو‌های آغاز شده بوجود آمده و با ورود و مداخله آمریکا شکاف‌ها توسعه یافته است.

وی اضافه کرد: شکل گیری این شرایط موجب شده که آمریکایی‌ها با طرح مباحث ایران هراسانه سلاح‌های بیشتری به برخی کشور‌های منطقه بفروشند. مجموعه مباحث فوق نشان می‌دهد که امریکایی‌ها هرگز به دنبال ایجاد امنیت و ثبات در منطقه نبوده‌اند.

شمخانی خاطر نشان کرد: به طور قطع در گفتگو‌های دوجانبه با مقامات عالی امنیتی کشور‌های مختلف در زمینه رفتار‌ها و اقدامات ناامن کننده آمریکا در جهان نیز تبادل نظر و گفتگو خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها