رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب منطقه‌ای برای بررسی انفجار نفت‌کش‌ها

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» با تأکید بر اینکه انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان از نگاه ما مشکوک است، گفت: پیشنهاد می‌کنیم کمیته حقیقت‌یاب منطقه‌ای با حضور ایران شکل بگیرد و موضوع را پیگیری کند.
کد خبر: ۳۵۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ - 18June 2019

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب منطقه‌ای برای بررسی انفجار نفت‌کش‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «آنا»، با اشاره به مواضع انگلیس در خصوص انفجار نفتکش‌ها، اظهار داشت: انگلیسی‌ها یکی از سیاست‌هایشان این است که مانع از تنها شدن آمریکا در تحولات جهان شوند و در موضوع نفتکش‌ها آمریکایی‌ها واقعا تنها شدند و انگلیسی‌ها به کمک آن‌ها آمدند؛ در حالی‌که هیچ بازیگر دیگری از آنان حمایت نکرد.

وی با بیان این‌که بازگشت انگلیس از مواضع خود مسبوق به سابقه است، افزود: اکنون هم جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد مواضع عقلانی‌تری از سوی انگلیس شکل بگیرد. مقام‌های انگلیسی گمان کردند که شاید حمایت‌شان از آمریکا کمک‌های دیگری در پی داشته باشد؛ اما خود انگلیسی‌‌ها هم در انزوا قرار گرفتند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایرانی‌ها بازیگران معقولی هستند و جهان هم به این درایت اذعان کرده است. راهبرد جمهوری اسلامی ایران ثبات محور است و وارد بازی‌ای نمی‌شویم که بی‌ثباتی در منطقه را دامن بزند.

فلاحت‌پیشه با تأکید براینکه انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان از نگاه ما مشکوک است، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم کمیته حقیقت‌یاب منطقه‌ای با حضور ایران شکل بگیرد و موضوع را پیگیری کند و بعد یک سری سازوکارها مانند احیای موافقت‌نامه دهه ۹۰ را می‌توانیم شکل دهیم که به‌هرحال حریم امنیتی برای مبادلات دریایی شکل بگیرد.

وی گفت: ایرانی‌ها همواره حساسیت‌ و سوابق تاریخی دارند و برای چند روز سابقه خود را خراب نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار