سردار رحیمی خبر داد؛

جمع‌آوری ۲۳ هزار معتاد متجاهر در منطقه ۱۲ تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری ۲۳ هزار معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر در مناطق شوش، مولوی، هرندی و دروازه غار خبر داد.
کد خبر: ۳۵۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ - 18June 2019

جمع‌آوری ۲۳ هزار معتاد در منطقه ۱۲/ ۲۶ کیلومتر از منطقه ۱۲ پایتخت پاکسازی شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز در همایش «نقش مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد» که پیش از ظهر امروز در ورزشگاه شهید هرندی برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۱۴۰ روز از پاکسازی مناطق شوش، مولوی، هرندی و دروازه غار می‌گذرد که در این مدت حدود ۲۶ کیلومتر از این مناطق مورد پاکسازی قرار گرفت.

وی افزود: از روز نخست پاکسازی تاکنون ۲۳ هزار نفر از معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر در این مناطق جمع‌آوری و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این مناطق بیش از چهار دهه آلوده به اینگونه افراد و سودجویان عرصه اعتیاد بوده است، گفت: در مرحله اول با انجام کار اطلاعاتی و اشراف پیدا کردن به مسائل منطقه، وارد عمل شدیم و کار پاکسازی را کوچه به کوچه انجام دادیم.

سردار رحیمی عنوان کرد: امروز شش پارک که محل توزیع و مصرف مواد مخدر بود به‌حمدالله به محلی برای تفریح خانواده‌های منطقه تبدیل شده است. همچنین ۲۰ مسجد با کمک روحانیت معظم در این محله فعال شدند و ۲ باب مرکز باستانی و پنج باب کتابخانه نیز به همت مردم و مسئولان محل احیا شده و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: ۱۶ خیابان اصلی که محل کسب و کار مردم بود و به دلیل حضور معتادان و سودجویان، ناامن شده بود، توسط پلیس پاکسازی شد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: سال ۹۸ را سال پاکسازی کامل پایتخت از لوث وجود معتادان متجاهر نام‌گذاری کرده‌ایم و امروز نیز در برخی مناطق دیگر وارد کار اطلاعاتی و عملیاتی شده‌ایم.

سردار رحیمی همچنین خواستار حمایت دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر از نیروی انتظامی در پایتخت شد و گفت: اگر امکانات لازم در اختیار پلیس گذاشته شود، پلیس افراد معتادی را که در کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش نشده‌اند، اسکان می‌دهد و تا زمان پاک شدن، از آن‌ها نگه‌داری می‌کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار