یادگار دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شهید پاشایی ماسک شیمیایی‌‌اش را برای نجات فرد دیگری اهداء کرد

«علی ابقایی نیا» گفت: وقتی خط را بمباران کردند یکی از رزمندگان میانسال ماسک خود را پیدا نمی‌کرد و در آن هنگام شهید پاشایی ماسک خود را باز کرد و به آن رزمنده داد.
کد خبر: ۳۵۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 19August 2019

«علی ابقایی نیا» رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز با یادآوری شهادت «سردار علی پاشایی» اظهار داشت: بعد از عملیات بدر به گردان علی اصغر ماموریت دادند در پد پنجم جزیره مجنون 40 روز کمین کند.

وی ادامه داد: آنجا با شهید پاشایی آشنا شدم و بیش از یک ماه در معیت او ماندم؛ علی انسان بسیار معنوی و نیک سرشتی بود و معمولاً نماز شب می‌خواند.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید پاشایی را انسانی رئوف و رحیم می‌دیدیم، خاطرنشان کرد: یک شب از اردبیل به ما نیرو دادند و یکی از آنان به صورت غیرارادی گلوله‌ای شلیک کرد؛ بسیار نگران بود و می‌ترسید این اقدام او موجب لو رفتن عملیات شود اما شهید پاشایی با همان روحیه بخشندگی با آن رزمنده صحبت و او را آرام کرد.

شهید پاشایی ماسک شیمیایی‌‌اش را برای نجات فرد دیگری اهداء کرد

وی تاکید داشت: ما از شهید پاشایی تندخویی و تندروی نمی‌دیدیم و با نیروهای تحت امر خود ارتباط صمیمی و برادرانه‌ای داشت.

ابقایی‌نیا در تشریح روحیه فداکاری و شجاعت سردار شهید علی پاشایی یادآور شد: یک بار خط را بمباران گسترده‌ای کردند و از آنجایی که احتمال حملات شیمیایی می‌رفت نیروها ماسک زدند اما یکی از رزمندگان میانسال ماسک خود را پیدا نمی‌کرد و در آن هنگام شهید پاشایی ماسک خود را باز کرد و آن مرد داد.

وی افزود: البته بعداً معلوم شد باد مواد شیمیایی را با خود برده است و خوشبختانه شهید پاشایی نیز به دلیل نبود ماسک آسیبی ندید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار