روزشمار هفته عفاف و حجاب اعلام شد

عضو ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، ضمن اعلام روزشمار هفته عفاف و حجاب گفت: اساسی‌ترین راه ترویج حیا و عفت در شأن ملت ایران، ایجاد جو همدلی و هم‌افزایی است.
کد خبر: ۳۵۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ - 18June 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، معصومه حکیمیان عضو ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب با بیان اینکه هفته حجاب و عفاف سال 98 همزمان با دهه کرامت و ولادت گوهر علم و عفاف از 15 تا 21 تیر برگزار می‌شود، روز شمار این هفته را اعلام کرد.

وی اظهار داشت: این هفته به منظور پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای عفاف و پاکدامنی در 21 تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 با شعار «میراث ایرانی، گرایش جهانی» در سراسر کشور به همت مؤسسات مردم نهاد و با مشارکت دستگاه‌های دولتی و نهادها، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی در خصوص اسامی و عناوین هفته حجاب و عفاف گفت: شنبه ۱۵ تیر «عفاف و حجاب، فریضه الهی، سیره فاطمی (س)» تعیین شده است. یکشنبه ۱۶ تیر «عفاف و حجاب، تجلی فطرت، تاج بندگی»؛ دوشنبه ۱۷ تیر «عفاف و حجاب، حقوق شهروندی، احترام به قانون» و سه‌شنبه ۱۸ تیر «عفاف و حجاب، تکریم خویشتن، احترام به آزادی» انتخاب شده است.

حکیمیان ادامه داد: چهارشنبه ۱۹ تیر «عفاف و حجاب، اخلاق مداری، خانواده سالم»؛ پنج‌شنبه ۲۰ تیر «عفاف و حجاب، میراث ایرانی، گرایش جهانی» و جمعه ۲۱ تیر «عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی، وصیت شهیدان» نام‌گذاری شده است.

عضو ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف وحجاب با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفت مداری، پاک زیستی و تقید به پوشش عفیفانه در بین آحاد مردم جامعه اعم از زن و مرد ـ. پسر و دختر، تضمین کننده رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف خواهد بود، گفت: اقتضای هرگونه رشدی در کشور، برخورداری جامعه از نسلی است که از نظر جسمی ـ. روانی و اخلاقی سالم باشد و بتواند کشور را در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... پیش ببرد.

این فعال فرهنگی در ادامه تأکید کرد، کم رنگ شدن تقید مردم جامعه به اخلاق، حیا و زیست عفیفانه بدون شک سرعت توسعه کشور را به مخاطره خواهد انداخت و این یک اصل ثابت شده برای مردم جهان است به همین علت اخیرا سایر کشور‌ها هم همت زیادی برای حفظ سلامت اخلاقی جامعه در پیش گرفته‌اند.

حکیمیان در پایان اظهارداشت: شایسته است مسؤولین کشور این مسئله حیاتی را جدی گرفته و به وظایف قانونی خود عمل کنند. بدترین اتفاق ممکن این است که اخلاق و فرهنگ مردم جامعه، قربانی سیاست زدگی شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها