رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی کردستان + تصاویر

آئین رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی استان در اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ - 18June 2019

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، آئین رونمایی از یادمان 54 شهید فرهنگی استان از جمله برنامه‌های کنگره ملی 5400 شهید کردستان ظهر امروز با حضور مسئولان در اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.

در این مراسم سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، فرمانده سپاه شهرستان سنندج، بسیجیان و اصحاب رسانه حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با بیان اینکه از چهار سال گذشته تاکنون برای برگزاری باشکوه کنگره ملی 54000 شهید برنامه‌های مختلف برگزار شده است، اظهار داشت: کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان استان به‌صورت خود جوش در اکثر برنامه‌های فرهنگی پیشقدم بوده است.

رشید قربانی به تشریح اهم اقدامات و فعالیت‌های کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره 5400 شهید استان کردستان پرداخت و افزود: از ابتدا 17 کارگروه در راستای پیگیری برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان تشکیل شد.

وی برگزاری 415 یادواره شهدای دانش‌آموز در 415 آموزشگاه، برگزاری اجلاسیه متمرکز در 16 شهرستان و منطقه، برگزاری اجلاسیه استانی به صورت منسجم و عمومی، برگزاری همایش بانوان به‌منظور تجلیل از فرهنگیان ایثارگر و برگزاری اجلاسیه شهدای سواد‌آموزی باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش را از اهم اقدامات انجام شده برشمرد.

قربانی از تدوین و تنظیم سرودهای دانش‌آموزی در مدارس سطح استان خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان در روز پنجشنبه در کنگره ملی 5400 شهید کردستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: شرکت 5 هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی، انشاءنویسی، وبلاگ‌نویسی، داستان‌نویسی، قصه‌نویسی، نام‌گذاری 38 آموزشگاه به نام شهدا، اعزام 26 هزار دانش‌آموز و فرهنگیان به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی شمال‌غرب و جنوب کشور از دیگر برنامه‌‌های انجام شده است.

قربانی در پایان مانوس کردن دانش‌آموزان، فرهنگیان و تقویت معرفت و شناخت آنان نسبت به ارزش ایثار و شهادت را از اهداف و برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ذکر کرد و افزود: امیدوارم پیروان خوبی برای شهدای استان کردستان باشیم و راه آنان را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار