عبدالمهدی: تحرکات نظامیان در عراق نیازمند اجازه و موافقت دولت است

نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که در راستای پایان دادن به ناهنجاری‌ها و وقایع غیرقانونی، از این به بعد تحرکات و فعالیت‌های نظامیان خارجی و داخلی در عراق تابع ضابطه و قانون است.
کد خبر: ۳۵۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ - 18June 2019

عبدالمهدی: تحرکات نظامیان در عراق نیازمند اجازه و موافقت دولت استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که از حضور نظامیان خارجی در خاک این کشور بدون توافق و اجازه بغداد ممنوع و غیر قانونی است.

به گزارش شبکه سومریه عراق، دفتر نخست‌وزیر این کشور شامگاه سه‌شنبه (۲۸ خرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فعالیت» و «تحرکات» نیروهای خارجی در عراق ممنوع است.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر تأکید می‌کنیم که فعالیت و تحرکات هرگونه نیروی خارجی در اراضی عراق بدون اجازه و توافق و کنترل دولت عراق ممنوع است. همچنین تأکید داریم که هیچ یک از کشورهای منطقه یا خارج از منطقه حق حضور در اراضی عراق و انجام فعالیت‌ علیه طرف‌های دیگر را ندارند».

عبدالمهدی همچنین اعلام کرد که فعالیت نیروهای مسلح عراقی و غیر عراقی خارج از چارچوب نیروهای مسلح عراق و خارج از فرماندهی و اشراف فرماندهی کل نیروهای مسلح ممنوع است.

در این بیاینه همچنین دولت عراق تحرکات، فعالیت‌ها، داشتن مخازن سلاح و یا تولید تسلیحات از سوی نیروهای عراق زیر مجموعه نیروهای مسلح این کشور بدون اطلاع فرماندهی کل را غیر قانونی و «ممنوع» اعلام کرد.

نخست‌وزیر عراق گفته که اجرای «موفق» این اوامر نیازمند زمان است و پیچیدگی‌ها و حساسیت‌ها در این باره بیشتر است و طرف‌های مربوطه و نقض قوانین بی‌شمار است.

عبدالمهدی در این بیانیه از تلاش‌های همه نیروهای مسلح عراقی در آزادسازی مناطق اشغالی عراق از دست تروریست‌ها تقدیر کرد و گفت که دولت متبوع او به دنبال پایان دادن به همه ناهنجاری‌ها و صحنه‌های غیرقانونی و ضد حاکمیتی در عراق است.

اخیرا برخی از نمایندگان پارلمان عراق خواستار تصویب قانونی شدند که به دنبال ممنوعیت حضور نیروهای خارجی در خاک عراق است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار