نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

احیاء جهاد سازندگی در دستور کار است/ کشور از نیروهای جهادی خوبی برخوردار است

حجت‌الاسلام «سید رضا تقوی» گفت: یک سال است که بر روی احیاء جهاد سازندگی کار می‌شود، طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفته و طرح نهایی اکنون آماده است تا به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تقدیم شود.
کد خبر: ۳۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ - 19June 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید رضا تقوی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با «تسنیم»، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: بعد از پایان مسئولیتم در ستاد ائمه جمعه، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به بنده فرمودند که به وزارت جهاد کشاورزی بروم و بنده نیز خدمت ایشان عرض کردم که اطلاعاتی از کشاورزی ندارم و از طرفی وزارت جهاد کشاورزی دیگر جهاد سازندگی سابق نیست و نیروهای جهادی آن حذف یا هضم شده‌اند و اجازه دهید که این مسئولیت را قبول نکنم؛ اما ایشان به بنده فرموند که جهاد مهم است و شما باید بروید.

در جهاد سازندگی نیازی به طلبه کارمند نداریم 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در ابتدا هیچ آشنایی با وزارت جهاد کشاورزی نداشتم و در طول زندگی خود با اینکه سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بودم، حتی برای یک مرتبه نیز به این وزارتخانه نرفته بودم.

وی تصریح کرد: بعد از آشنایی بیشتر با وزارت جهاد کشاورزی، دیدم خلأهایی در این وزارتخانه وجود دارد و با جهادسازندگی سابق فاصله زیادی دارد.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: ما کارمند نیستیم و حضور ما در وزارت جهاد کشاورزی فلسفه‌ای دارد. به  همین منظور به این فکر افتادیم تا جهاد سازندگی را دوباره احیاء کنیم.

احیاء جهاد سازندگی در دستور کار است/ نیروهای جهادی خوبی اکنون در کشور وجود دارند

طرح احیاء جهاد سازندگی چگونه کلید خورد؟

وی اظهار داشت: بر این اساس در ماه رمضان سال قبل، نامه‌ای تنظیم کرده و خدمت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) رفتم و به ایشان عرض شد که خلأ حرکتی مانند جهاد سازندگی در کشور مشاهده می‌شود و با وضعیت موجود نمی‌توان آن را اجرا کرد؛ زیرا دست و بال ما بسته است.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: بعد از این ماجرا، تمام نیروهای جهادی کشور را دور هم جمع کرده و با آن‌ها جلسه گذاشتیم.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی مخالف بوده‌اند و می‌خواستند که این نهاد باقی بماند؛ اما وقتی که ادغام شد به رئیس جمهور وقت گفتند، حال که ادغام صورت گرفته است، وزیری جهادی در این وزارتخانه انتخاب کنید.

رح نهایی احیاء جهاد سازندگی آماده تقدیم به رهبر معظم انقلاب

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسیج سازندگی نیز بر اساس امر مقام معظم رهبری  (مدظله‌العالی) و وجود یک خلأ در کشور شکل گرفت، در مناطق مرزی که مشکلاتی که احساس می‌شد رفت و به خوبی کارهایی انجام داد و جواب نیز گرفت.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: باوجود این‌که بسیج سازندگی فعالیت‌های جهادی خوبی انجام می‌دهد؛ اما این کارها توسط یک نیروی نظامی انجام می‌شود و تداوم این فعالیت‌ها تنها در زمان صلح امکان‌پذیر است؛ زیرا اگر جنگی صورت گیرد آن‌ها نیرو و امکانات خود را به شکل دیگری استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: یک سال است که بر روی احیاء جهاد سازندگی کار می‌شود، طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفته و طرح نهایی اکنون آماده است تا به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تقدیم شود.

احیاء جهاد سازندگی در دستور کار است/ نیروهای جهادی خوبی اکنون در کشور وجود دارند

جهاد سازندگی امروز با 58 متفاوت است

وی اظهار داشت: جهاد سازندگی که امروز به دنبال احیاء آن هستیم جهاد سال 58 نیست؛ زیرا دیگر بسیاری از زیر ساخت‌ها، ساخته شده است؛ اکنون در روستاها مدرسه ساخته شده؛ اما خالی است و خانه‌های روستایی آب و برق دارند؛ اما دیگر کسی نیست که از آن‌ها استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: محور فعالیت‌های جدید در جهاد سازندگی کمک به تولید و اشتغال است تا همه کسانی که به شهرها رفتند دوباره به روستاها برگردند.

جهاد سازندگی دیگر وزارت‌خانه نخواهد بود

وی افزود: جهاد کار ۱۳ وزارتخانه را انجام می‌داد و اکنون در صورتی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با احیاء جهاد سازندگی موافقت کنند و بتوانیم ساز و کار لازم را فراهیم کنیم، نیروهای مخلص جهادی خوبی اکنون در کشور وجود دارند که می‌توانند به این نهاد بپیوندند.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: در صورت احیاء جهاد دیگر یک بخش دولتی یا وزارتخانه ایجاد نمی‌شود؛ اما باید شرایطی فراهم شود که از امکانات دولتی استفاده کرد و از طرفی از ظرفیت‌های ستاد اجرایی امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان بهره گرفت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار