کمالوندی:

مهلت ایران به طرف‌های باقی‌مانده در برجام تمدید نمی‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: مهلت دوماهه ایران به طرف‌های باقی‌مانده در برجام قابل تمدید نیست و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده گام دوم برداشته شد.
کد خبر: ۳۵۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 19June 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تعلیق تعهدات برجامی ایران در چارچوب قانون مصوب مجلس در اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در حال انجام است، اظهار داشت: مهلت دوماهه ایران به طرف‌های باقی مانده در برجام قابل تمدید نیست و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده گام دوم برداشته شد و در ادامه نیز زمان‌بندی‌ها به شکل دقیق دنبال می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام اقدام ما وابسته به نحوه اجرای تعهدات سایر اعضایِ برجام است و این نمی‌شود ما تعهدات خود را انجام دهیم و آن‌ها در عمل کاری نکنند.

کمالوندی تاکید کرد: پیام ما روشن است و در عمل مفهوم رفتار آن‌ها این است که نمی‌خواهند به تعهدات پایبند باشند یا توانایی آن را ندارند که در این صورت حجت برای ما تمام شده است. بر همین اساس ما طبق فرمایشات رهبر انقلاب و قانون مجلس عمل خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: اقدامات ما به طور متوالی و وابسته به هم در حال انجام است و شرایط برگشت به عقب وجود ندارد و اگر تعلیق تعهدات ایران بخواهد از بین برود، باید ۱+۴ وظیفه خود را انجام داده باشد؛ آنچه که مهم است ما داریم بین تعهدات و حقوق خود توازن ایجاد می‌کنیم و اگر آن‌ها حقوق ما که رفع تحریم‌های مصرح در برجام است به رسمیت بشناسند ما نیز تعهدات خود را اجرا می‌کنیم، اگر نه برای ایجاد توازن ما نیز از تعهدات خود کم می‌کنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها