گام دوم/ امیری اصفهانی:

بیانیه گام دوم انقلاب زمینه‌ساز تمدن‌سازی در بستر نظام اسلامی است

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، زمینه‌ساز تمدن‌سازی در بستر نظام اسلامی است.
کد خبر: ۳۵۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ - 19June 2019

بیانیه گام دوم تمدن‌سازی در بستر نظام اسلامی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی امیری اصفهانی» معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور صبح امروز در اولین رزمایش شبکه علمی نخبگان حقوقی و قضایی بسیج حقوقدانان اظهار داشت: نقشه راه ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم به خوبی تبیین شده است و چنانچه بخواهیم این بیانیه را خلاصه کنیم، باید گفت که این بیانیه زمینه‌ساز تمدن‌سازی در بستر نظام اسلامی است؛ در واقع بیانیه گام دوم یک ابرساختار است که می‌خواهد برای چندین سال پایداری ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم دارای سه ویژگی عمیق، متکثر و متنوع و گستره جغرافیایی ملی و بین المللی است، افزود: برای اینکه بتوانیم تمدن اسلامی را عمق ببخشیم و حرکت آن را ادامه دهیم، ابتدا باید آسیب‌شناسی صورت گیرد تا در ۴۰ سالگی دوم انقلاب، آسیب‌های قبلی تکرار نشود.

امیری اصفهانی ادامه داد: در همین رابطه یکی از آسیب‌های دهه‌های اخیر که می‌توان به آن اشاره کرد، عمر کم تحقق اهداف در یک سازمان یا اداره است؛ چون هر کارگزاری عمر تحقق اهداف سازمانی را محدود به عمر مدیریتی خود قلمداد می‌کند؛ علاوه بر این، تغییرات مکرر مسئولان هم از دیگر آسیب‌هایی است که باید از تکرار آن جلوگیری کرد.

معاون دادستان کل کشور بیان کرد: میانگین سنی مدیران کشور ۴۵ سال است در حالی که بر اساس آخرین سرشماری که در کشور صورت گرفته ۷۰ درصد جمعیت کشور کسانی هستند که اواخر دهه ۶۰ به دنیا آمده‌اند؛ پس این نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته‌ایم بین این دو قشر از جامعه پیوندی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در دنیا ۱/۹ درصد و میزان وقوع جرم نیز پنج درصد است، گفت: نظام تقنینی در کشورمان دچار کندی است؛ به عنوان مثال پدیده‌ای امسال در کشور روی می‌دهد، اما پنج سال زمان می‌برد تا قانونی برای آن وضع شود که این نشان می‌دهد فاصله زیادی بین تبیین و تغییر در کشورمان وجود دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها