حسام‌الدین آشنا:

«راهیان نور» برای ما مانند ۲۲ بهمن و روز قدس ارزشمند است

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در آیین تقدیر از ستاد رسانه‌ای راهیان نور گفت: راهیان نور برای ما دولتی‌ها مانند روز ۲۲ بهمن و روز قدس ارزشمند است.
کد خبر: ۳۵۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ - 19June 2019

راهیان نور برای ما دولتی‌ها مانند روز ۲۲ بهمن و روز قدس ارزشمند استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حسام‌الدین آشنا نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در راهیان نور در آیین تقدیر از قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه اظهار داشت: از کسانی که شناخته و ناشناخته به کاروان‌های راهیان‌ نور خدمت کرده‌اند، تشکر می‌کنم چرا که این فعالیت‌ها در راستای خدمت به کشور است.

وی همراهی و همکاری صدا و سیما با جریان عظیم راهیان نور را یکی از مهمترین خدمات رسانه ملی دانست و افزود: هر دولتی موظف است که به راهیان نور خدمت کند که این خدمت از سه جهت صورت می‌گیرد. یک بخش کمک به راهیان نور تامین مالی است که این کار، کار مهمی است. جریان راهیان نور از طرف مردم نیز حمایت مالی می‌شود اما دولت نیز موظف به حمایت است چرا که تامین مالی این جریان یک وظیفه است.

آشنا تصریح کرد: تامین مالی راهیان نور گاهی آشکار و عمومی است اما بودجه عظیم دیگر، بودجه دستگاه‌ها برای اعزام خانواده‌ها و نگهداری و تعمیرات یادمان‌ها انجام می‌دهند. بودجه دیگر، بودجه‌ای است که دستگاه‌ها با فهم درست از راهیان نور انجام می‌دهند. به این معنی که هرجا که نیروی انسانی در یادمان‌ها تجمع پیدا می‌کنند، توسط دولت به عنوان یک مکان جمعیتی شناخته می‌شود و مورد خدمت‌رسانی قرار می‌گیرند.

نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در امور راهیان نور ادامه داد: دلیل دیگری که همه دولتی‌ها وظیفه دارند به راهیان نور کمک کنند، کمک به جنبه فرهنگی راهیان نور است. اگر دولتی‌ها مشی رزمندگان را مورد توجه قرار دهند، بهترین تبلیغ و دعوت برای راهیان نور است. اگر دولتی‌ها کارآمدی خودشان را نشان دهند و مردم احساس کنند اگر شهدا رفتند، کشور خوب مدیریت می‌شود لذا بهترین فرهنگ‌سازی است.

آشنا اظهار داشت: اگر دولتی ناکارآمد و مبتلا به فساد و گرفتاری کم‌کاری شد، مردم و خانواده شهدا نگران می‌شوند. جنبه نمادین راهیان‌نور جنبه‌ای است که دولت‌ها موظف به کمک آن هستند. راهیان نور برای ما مسوولین مثل روز ۲۲ بهمن و روز قدس است. اگر مردم به راهیان نور روی می‌آورند یعنی مردم پایبند به آرمان‌ها هستند. ارزش نمادین راهیان نور بیش از هر جنبه آن است لذا کمک به این جریان تقویت ارزش‌های نمادین در جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها