سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

تعلیق تعهدات برجامی در چارچوب قانون مجلس است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تعلیق تعهدات برجامی ایران در چارچوب «قانون مصوب مجلس در اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در حال انجام است.
کد خبر: ۳۵۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ - 19June 2019

تعلیق تعهدات برجامی در چارچوب قانون مجلس استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با «خانه ملت» اظهار داشت: مهلت ۲ ماهه ایران به طرف‌های باقی مانده در برجام قابل تمدید نیست و براساس برنامه زمان‌بندی شده گام دوم برداشته شد و در ادامه نیز زمانبندی‌ها به شکل دقیق دنبال می‌شوند.

وی افزود: بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، اقدام ما وابسطه به نحوه اجرای تعهدات سایر اعضایِ برجام است و این نمی‌شود که ما تعهدات خود را انجام دهیم و آن‌ها در عمل کاری نکنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: پیام ما روشن است و در عمل مفهوم رفتار آن‌ها این است که نمی‌خواهند به تعهدات پایبند باشند یا توانایی آن را ندارند که در این صورت حجت برای ما تمام شده است؛ بر همین اساس ما طبق فرمایشات رهبری و قانون مجلس عمل خواهیم کرد.

کمالوندی خاطرنشان کرد: اقدامات ما به‌طور متوالی و وابسطه به هم در حال انجام است و شرایط برگشت به عقب وجود ندارد و اگر تعلیق تعهدات ایران بخواهد از بین برود باید ۱+۴ وظیفه خود را انجام داده باشد، آن‌چه که مهم است ما داریم بین تعهدات و حقوق خود توازن ایجاد می‌کنیم و اگر آن‌ها حقوق ما که رفع تحریم‌های مصرح در برجام است به رسمیت بشناسند، ما نیز تعهدات خود را اجرا می‌کنیم؛ اگر نه برای ایجاد توازن، ما نیز از تعهدات خود کم می‌کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها