سردار کارگر در مراسم تقدیر از قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور مطرح کرد؛

عملکرد مطلوب صدا و سیما در انعکاس سفرهای راهیان نور/ رسانه ملی در تمام عرصه‌ها به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک کرده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عملکرد صدا و سیما را در انعکاس سفرهای راهیان نور مطلوب دانست و گفت: رسانه ملی در تمام عرصه‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را کمک کرده است.
کد خبر: ۳۵۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ - 19June 2019

عملکرد مطلوب صدا و سیما در انعکاس سفرهای راهیان نور/ رسانه ملی در تمام عرصه‌ها به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک کرده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تقدیر از قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت عبدالعظم حسنی (ع) اظهار داشت: در موضوع راهیان بهترین فرمایشات و تحلیل‌ها را می‌توان در بیانات مقام معظم رهبری پیدا کرد. واقعاً راهیان نور را مدیون توجهات خاص رهبر عزیزمان هستیم.

سردار کارگر نام «راهیان نور» را یک اسم با مسمی دانست و افزود: امیدواریم همه ما به نور اصلی برسیم و رهرو شهیدان بزرگوار باشیم. الحمدلله راهیان نور امروز از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است؛ علی‌رغم مشکلاتی که در کشور وجود داشت، تصور می‌‌شد در حوزه سفرهای راهیان نور نیز مشکلاتی پیش بیاید؛ درحالی‌که به لطف خداوند متعال وضعیت بسیار مناسب و مطلوبی در این سفرها رقم خورد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به حضور بیش از هفت میلیون زائر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در هفت استان کشور اشاره و تصریح کرد: سال گذشته شاهد حضور هفت میلیون زائر در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، بوشهر و هرمزگان بودیم که از 58 یادمان در این مناطق زیارت کردند.

سردار کارگر موفقیت در راهیان نور را نتیجه همکاری همه دستگاه‌های کشور دانست و گفت: ما در موضوع راهیان نور هیچ مشکل لاینحلی نداریم. الحمدلله همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولت، مجلس شورای اسلامی، استانداری‌ها و شهرداری‌ها به ویژه سازمان صدا و سیما با ستاد مرکزی راهیان نور تعامل بسیار خوبی دارند. بیش از 90 درصد افرادی که به راهیان نور آمده‌اند، اطلاعات سفر خود را از صدا و سیما گرفته‌اند؛ یعنی در واقع انعکاس سفرهای راهیان نور عمدتا توسط صدا و سیما صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سال 1391 که بنده در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت ستاد مرکزی راهیان نور کشور را بر عهده گرفتم، در همان مقطع یکی از مهم‌ترین مسائل، توجه به حوزه رسانه بود. رسانه ملی امروز توانسته در مقابله با تهاجماتی که از سوی دشمن علیه نظام، انقلاب اسلامی و به ویژه درباره راهیان نور صورت می‌گیرد، به تنهایی پرچم‌دار باشد و توطئه‌های دشمن را در این رابطه خنثی کند. حضور گسترده و پرشور جوانان در سفرهای راهیان نور خود نیز مؤید این توفیقات است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: هنگامی که جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم بعثی عراق مورد تهاجم قرار گرفت، ارتش بواسطه تحولات ناشی از انقلاب از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، سپاه نیز قدرت لازم را نداشت و بسیج نیز شکل نگرفته بود؛ لذا در هجوم همه‌جانبه دشمن بعثی چند استان مرزی به اشغال آن‌ها در آمد؛ اما حضرت امام (ره) در همان روزهای اول فرمودند «یک دزدی آمده است یک سنگی انداخته و فرار کرده است». همان زمان تحلیل‌گران گفتند که مگر می‌شود با دست خالی در برابر ارتش مجهزی که از سوی 35 کشور دنیا حمایت می‌شود، پیروز شویم! اما ما با اتکال به خداوند متعال و پیروی از رهنمودهای امام (ره) موفق و پیروز شدیم.

سردار کارگر با بیان اینکه هر زمان که در مسیر حق گام برداریم، نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست در دوران دفاع مقدس با عنایت خداوند، توجهات امام زمان (عج)، رهنمودهای حضرت امام (ره) و همت مردم بر ارتش رژیم بعثی که توسط بلوک شرق و غرب حمایت و پشتیبانی می‌شد، پیروز شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور اظهار داشت: رسانه ملی در جمهوری اسلامی از ابتدا تا امروز موفق عمل کرده است؛ البته که ما به ایده‌آل‌ها فکر می‌کنیم که باید چگونه باشد. اما به‌طور کلی و با توجه به امکانات موجود، سازمان صدا و سیما موفق بوده است.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد: همانطور که خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز گزارش دادیم، سازمان صدا و سیما در تمام عرصه‌ها به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ماموریت‌های محوله کمک کرده است و ما تاکنون درخواستی از صدا و سیما نداشته‌ایم که این درخواست اجابت نشود.

سردار کارگر اظهار داشت: ما باید قدردان سازمان صدا و سیما باشیم؛ چرا که امروز این نهاد انقلابی پرچم‌دار اسلام اصیل در تمام دنیاست و ما باید به این نهاد افتخار کنیم. بنده به نوبه خودم از مجموعه صدا و سیما قلباً تشکر می‌کنم. واقعاً صدا و سیما در مسئله راهیان نور از سال 1391 تاکنون ما را یاری کرده‌ است.

وی ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران و فعالان برگزاری ماموریت بزرگ راهیان نور، خاطرنشان کرد: اکثر ماموریت‌های راهیان نور بر دوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که قرارگاه سپاه و بسیج این زحمات را انجام می‌دهند. از همه عزیزان این مجموعه به ویژه سردار سرتیپ پاسدار «یعقوب سلیمانی» تشکر می‌کنم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اثربخشی برنامه‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: «از لاک جیغ تا خدا» یکی از برنامه‌های تاثیرگذار شبکه دو تلویزیون است که من خیلی اتفاقی با این برنامه آشنا شدم. در این برنامه اکثر افرادی که متحول شده‌اند، اذعان دارند با زیارت حضرت امام رضا (ع) و سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس متحول شده‌اند. سال گذشته 600 نفر از این بانوان در سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تقدیر شدند.

سردار کارگر مناطق راهیان نور را محل مناسبی برای ارتباط با شهدا دانست و گفت: در راهیان نور به خوبی می‌توان با شهدا و ارزش‌های انسانی ارتباط برقرار کرد. مناطق راهیان نور اثر وضعی بر افراد دارد؛ چراکه خون مطهر شهدا در این مناطق ریخته شده و انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی فعالیت‌های مختلف رسانه‌ای را یکی از علل افزایش زائران راهیان نور دانست و افزود: انتظارات، توقعات و درخواست‌ها برای حضور در مناطق عملیاتی راهیان نور زیاد است؛ اما امکانات ما پاسخگو نیست و امیدواریم تا افق 1404 بتوانیم ظرفیت‌ها را برای پذیرش 10 میلیون زائر آماده کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان ضمن قدردانی از رئیس، معاون رسانه ملی و مدیران شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، متن لوح تقدیر سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، خطاب به «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما را قرائت کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها