نماینده مردم بروجرد در مجلس:

مشکل اصلی جوانان ما بیکاری است

علاء‎الدین بروجردی گفت: مشکل اصلی جوانان ما بیکاری است که طبق قانون باید دولت برای جوانان شغل ایجاد کند.
کد خبر: ۳۵۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ - 19June 2019

مشکل اصلی جوانان ما بیکاری است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، علاءالدین بروجردی  نماینده مردم بروجرد در مجلس ظهر امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر، امسال بارش رحمت الهی را شاهد بودیم که به دلایلی سیل رخ داد و خسارت‌هایی را بر جای گذاشت که بخشی از تخریب‌ها و خسارت‌ها به دلیل ندانم‌کاری ما مدیران بوده است، مثلاً دشت سیلاخور 25 سال است که لایروبی نشده و سیل امسال یک هشدار بود که قواعد را رعایت کنیم.

وی با اشاره به تخریب ساخت‌وسازها و سفره‌های خانه‌های گردشگری افزود: قرار نیست در این کشور استان مظلومی مانند لرستان زیردست و پا له شود و قانون باید در همه‌جا یکسان اجرا شود به‌طوری‌که بسیاری از سفره‌خانه‌ها در مناطق و شهرهای گردشگری در کنار رودخانه‌ها قرار دارند اما سفره‌خانه‌ها را در گلدشت از بین می‌برند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به بیکاری استان لرستان، طبق قانون باید دولت برای جوانان شغل ایجاد کند و وقتی بیکاری مشکل اصلی جوانان است مثلاً در ونایی سفره‌خانه‌هایی ایجادشده بنابراین به‌جای تخریب باید ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: به‌جای این روش تخریب بهتر است به مالک اطلاع داده شود که این بخش ازملک تخلف است و باید فنس را بردارید و به عقب‌تر بروید، ولی چرا گزینشی عمل شده؟ چرا یکی از ساخت‌وسازها تخریب‌شده و دیگری تخریب نشده است.

بروجردی خاطرنشان کرد: برخی از این سفره‌خانه‌ها وسیله امرارمعاش مردم هستند که باید با یک‌رویه عمل کرد و مدیریت شود؛ برای انتخاب پیمانکاران و اجرای پروژه‌ها باید دقت شود چراکه در برخی از موارد مثلاً جاده‌ای ساخته می‌شود و بعد از مدتی موج ‌برمی‌دارد که این کار خیانت است و باید پروژه‌ها با دقت کافی اجرا شود.

وی با اشاره به مهاجرت از روستاها گفت: به دلیل برخی از مشکلات و بیکاری شاهد مهاجرت‌هایی از روستاها هستیم و همین سبب کاهش جمعیت در استان می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار داشت: مطالعه برخی از سدهای بروجرد به چند دهه قبل برمی‌گردد و سد شهید محمد بروجردی دو بار از دستور کار خارج شد که دوباره در دستور کار قرار گرفت اما روند سدسازی کند است درصورتی‌که سد در کنترل آب نقش مهمی دارد و از بروز سیل جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر رفع مشکلات شهر ونایی افزود: ونایی به شهر تبدیل‌شده و با توجه به حجم عظیم خودروهایی که در این مسیر تردد می‌کنند ضروری است تا هر چه سریع‌تر بر رفع مشکلات در این منطقه اقدام شود.

فاطمه گودرزی بخشدار بخش مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: در بخش مرکزی جمعیتی بالغ‌بر 62 هزار نفر، چهار دهستان و 154 روستا وجود دارد که 92 روستا دارای دهیاری و 59 روستا دارای شورا است.

وی عنوان کرد: سال گذشته کل اعتبار تخصیص‌یافته به بخش مرکزی 37 میلیارد ریال بود درحالی‌که 56 میلیارد ریال در حوزه عمرانی از قبیل جدول، آسفالت و سایر اقدامات برنامه‌هایی اجرا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها