معاون استاندار لرستان خبر داد:

جذب ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل در بروجرد

احمد مرادپور گفت: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل در شهرستان بروجرد جذب شده است.
کد خبر: ۳۵۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ - 19June 2019

جذب ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل در بروجرد

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد، احمد مرادپور معاون استاندار لرستان ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، با بیان اینکه سیل امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت وارد کرده است، اظهار داشت: این میزان خسارت وارده در حوزه های زراعی، باغی، راه های روستایی و واحدهای مسکونی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه های استان تخریب شد و هزار و ۱۰۰ ابنیه فنی آسیب دیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: سیل لرستان سیلی مهیب و بنیان کن بود که بهترین خاک های زراعی لرستان را با خود به پشت سدهای کرخه و دز برد و انباشته کرد.

مرادپور تاکید کرد: از سال ۷۶، اعتبارات بخش آبخیزداری به لرستان پرداخت نشده است در حالیکه ۷۵ درصد لرستان کوهستانی با شیب تند است.

به گفته وی، لازم است اعتبارات آبخیزداری به شکل جهشی به لرستان پرداخت شود این در حالی است که در حال حاضر ۱۰ سد در استان داریم که حجم کل آنها به ۵۰۰ میلیون متر مکعب نمی رسد که هیچکدام هم تکمیل نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: تمام خسارت های وارده به زیر ساخت ها و راه های روستایی محاسبه شده است که می بایست هر چه سریعتر پرونده های خسارت ها تکمیل و به استان ارسال شوند.

مرادپور افزود: برای جبران خسارت سیل امسال، ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات داشتیم که بروجرد توانست از این میزان ۱۵ میلیارد تومان را جذب کند و امسال نیز مبلغ ۴۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده که باید برای جذب آن از همین حالا اقدام شود.

وی در رابطه با الحاق روستای جهان آباد به شهر ادامه داد: در گذشته روند نامه نگاری این موضوع به استان اشتباه بوده و اشکالاتی به وجود آمد که در حال حاضر با ارسال مجدد نامه ها به وزارت کشور به زودی این مشکل حل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: تمامی زیرساخت های موجود در جهان آباد زیرساخت های شهری است و برای الحاق شدن به بروجرد مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها