دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه:

تلاش‌‌های استکبارجهانی برای کاهش روابط ایران و عراق بی‌تأثیر است

حسن دانایی‌فر با اشاره به تلاش‌های گسترده استکبار جهانی برای کاهش روابط ایران و عراق، گفت: تاکنون این فشارها نتوانسته مؤثر واقع شود.
کد خبر: ۳۵۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ - 19June 2019

تلاش‌‌های استکبارجهانی برای کاهش روابط ایران و عراق بی‌تأثیر است

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حسن دانایی‌فر دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه ظهر امروز در حاشیه همایش حضور در بازارهای عراق و سوریه در جمع خبرنگاران اظهار  داشت: لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لرستان 32 درصد صنعت سنگ را در اختیار دارد، به دلیل اقلیم متنوع استان از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با اشاره به تأثیر مثبت ظرفیت‌های لرستان  بر روند توسعه روابط اقتصادی ایران افزود: سال گذشته 9 میلیارد دلار کالا از ایران به بازار عراق صادر شد که 99 و نیم درصد آن مربوط به بخش خصوصی بود.

دانایی‌فر با بیان اینکه در بخش گردشگری بیش از 6 و نیم میلیون زائر از دو کشور( ایران و عراق) در حال بازدید هستند، گفت: سال گذشته 3 و نیم میلیون نفر از عراق به ایران سفر کردند که 18 درصد آن‌ها برای درمان بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 72 درصد خدمات فنی و مهندسی ایران در کشور عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاور معاون رئیس جمهور به تلاش‌های گسترده استکبارجهانی برای کاهش روابط ایران و عراق اشاره و تصریح کرد: با این وجود تاکنون این فشارها نتوانسته مؤثر واقع شود.

دانایی‌فر با بیان اینکه آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روند ثابتی داشته‌اند، گفت: طی این مدت صداها، گوینده‌ها و روش‌های بیان تنها تغییر کرده اما اهداف همان سیاست‌های استکبارانه است.

وی مقاومت ایران را موجب ناکامی دشمنان برای رسیدن به اهداف ظالمانه بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار