حجت‎الاسلام مروی تاکید کرد؛

ضرورت تربیت دانشجوی انقلابی و بابصیرت

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اساتید دانشگاه‌های کشور باید دانشجویان را انقلابی و بابصیرت تربیت کنند.
کد خبر: ۳۵۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ - 19June 2019

تضمین جامعه در گرو ایجاد فکر انقلابی در عمق وجود مردم استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم بسیج اساتید  ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت مصطفی چمران، اظهار داشت: یاد و خاطره شهید چمران شهید آزادگی را در این دانشگاه گرامی می‌داریم، او یادآور لبنان و مقاومت در بیروت بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهید چمران حکمت را در دانشکده‌های فنی یا آمریکا جست‌و‌جو نکرد، ادامه داد: او این موضوع را در بیروت و لحظه حضور و شهود در سوسنگرد آموخت.

وی با بیان اینکه اساتید هدایت جامعه را که بخشی از آن دانشجویان هستند، بر عهده دارند، متذکر شد: اگر از جامعه شناخت داشته باشیم، می‌توانیم خط انقلاب را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: در زمان پیامبر اکرم (ص) مفاهیم دینی در عمق وجود مردم رسوخ پیدا نکرده بود، اگر بخواهیم جامعه را تضمین کنیم باید فکر انقلابی را در عمق وجود مردم به‌ ویژه جوانان که مدیران آینده هستند، ایجاد کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در این راستا لازم است در جامعه به‌ ویژه جوانان مواردی از جمله تحلیل و بررسی شرایط موجود همراه با پیشرفت انقلاب را آموزش دهیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با اساتید بسیجی داشتند فرمودند:« اساتید با جوانان دوست باشند و آن‌ها را تحلیل‌کننده بار بیاورند.»

حجت‌الاسلام مروی یادآور شد: بصیرت یعنی اینکه جوان انقلابی تحلیل درست از انقلاب، یاران آن و دشمنان داشته باشند، مقام معظم رهبری به‌وجود بصیرت در میان مردم تاکید بسیاری دارند.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به اساتید بسیجی بیان کرد: تربیت دانشجوی انقلابی و بابصیرت توسط شما باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری 40 سال تجربه در حکومت و انقلاب و حداقل 20 سال قبل از انقلاب را به‌طور خلاصه در بیانیه گام دوم آوردند، متذکر شد: ایشان گذشته را روایت و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کردند و یک هفته طول کشید تا ایشان این موارد را روی کاغذ آوردند.

حجت‌الاسلام مروی گفت: باید بیش از این‌ها بر روی بیانیه گام دوم کار کرد، این موضوع با فعالیت اساتید باید بیشتر مورد معرفی قرار گیرد، اساتید باید این بیانیه را به‌ جوانان اطلاع‌رسانی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی باور مقام معظم رهبری به‌ جوانان را از قبل از انقلاب دانست و اضافه کرد: بسیاری از فرماندهان در جنگ تحمیلی جوان بودند، آن‌ها تحصیلات خاصی خارج از کشور نداشتند، اما توانستند پیروز میدان باشند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اعتقاد دارند جامعه باید به‌ دست جوانان مومن، باایمان، امیدوار به‌ آینده، خوش‌بین و جهادی سپرده شود، هر جا روحیه جهادی و انقلابی داشته‌ایم، پیشرفت کرده‌ایم، اما هر زمان این مهم را کنار گذاشتیم، به‌ مشکل برخوردیم.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه نقدهای سازنده بسیار خوب است، اما اگر به‌ یأس و ناامیدی تبدیل شوند، دیگر نتیجه‎ای ندارد، بیان کرد: دشمن می‌خواهد در جامعه ما یأس و ناامیدی تزریق شود تا به‌ اهداف خود دست یابد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سخنان یکی از مسؤولان آمریکا مبنی بر اینکه مردم ایران 40 سال بعد از انقلاب را نمی‌بینند، یادآور شد: مقام معظم رهبری همان موقع بیانیه گام دوم انقلاب را ترسیم و منتشر کردند، ایشان به‌ سخنان دشمنان توجهی نمی‌کنند، چون سخنان دشمنان ارزشی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار