جانشین سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید برای کمک به کشور و انقلاب اسلامی

محمدرضا ابن‌الدین حمیدی گفت: باید از ظرفیت‌های اساتید برای کمک به‌ کشور و انقلاب اسلامی استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۵۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ - 19June 2019

ضرورت استفاده از ظرفیت ذاتی اساتید برای کمک به کشور و انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید، اظهار داشت: سازمان بسیج اساتید از سال ۱۳۷۹ شکل گرفته و این سازمان از سال ۷۹ تا ۸۶ حدود ۱۸ سال یک مقطع را پشت سر گذاشت.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: از سال ۹۶ به بعد سه مقطع زمانی شش ساله را در عملکرد سازمان بسیج اساتید داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شش سال اول به‌ جذب و سازماندهی گذشت، یادآور شد: ۳۵ هزار استاد بسیجی در این مجموعه ثبت‌نام کرده‌اند که امروز از حدود ۸۵ هزار هیأت علمی در کشور حدود ۵۰ هزار استاد عضو بسیج اساتید هستند.

ابن‌الدین حمیدی با تاکید بر ظرفیت بالای بسیج اساتید، افزود: در شش سال دوم رفتارهای فرهنگی تربیتی مانند: حلقه‌های صالحین، مجموعه‌های تربیتی و نشست‌های عمومی شکل گرفت.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: در شش سال آخر پیوست‌ها و آموزش‌های فرهنگی را داشتیم و از سال ۹۶ برای اعتلای سازمان بسیج اساتید حرکت جدیدی شروع شد.

وی گفت: باید در این حرکت از ظرفیت‌های ذاتی اساتید برای کمک به کشور و انقلاب اسلامی استفاده کرد.

ابن‌الدین حمیدی با اشاره به اینکه از اول انقلاب گروه‌های مرجع به‌ نفع غیر انقلابیون تغییر کرده است، متذکر شد: امروز سلبریتی‌ها گروه‌های مرجع جامعه شده‌اند، اما قشر اساتید نیز هنوز جایگاه و احترام خود را در میان خانواده‌ها و جامعه دارند و آسیب ندیده‌اند که باید از این ظرفیت برای کمک به‌ کشور و انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی افزود: چهار کارکرد اصلی اساتید که آیین‌نامه ارتقای هیأت علمی بر این مبنا بوده، فرهنگی ـ تربیتی، آموزشی، پژوهشی، اجرایی و مستشاری است.

ابن‌الدین حمیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت ذاتی اساتید برای کمک به‌ کشور و انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در ظرفیت علمی بین توانایی علمی و مسائل جامعه باید نسبت برقرار شود اگر استاد بسیجی ما شیمی، حسابداری، اقتصاد و جامعه‌شناسی خوانده است، باید در همان حوزه در مسائل جامعه ورود کند.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه استاد بسیجی به ‌عنوان عالمی فرهیخته مزین به ایمان و معتقد به‌ جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: راهکار این مسائل در کانون کوچک گروه مسئله‌محور و در کانون بزرگ اندیشکده‌ها است.

وی توضیح داد: اندیشکده با سه گروه علمی مرتبط تشکیل شده و شورای علمی و رئیس دارد که در راستای توسعه زیست بوم همان دانشگاه و شهر تلاش می‌کند.

ابن‌الدین حمیدی تصریح کرد: اساتید بسیجی بدون توجه به‌ گرایش سیاسی می‌توانند جایگاه مرجعیت فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار