معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خبر داد؛

اجرای ۱۶۱ برنامه در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در مازندران

حسین حسن‌نژاد از اجرای ۱۶۱ برنامه در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۵۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ - 19June 2019

اجرای ۱۶۱ برنامه در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «حسین حسن‎نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: تاکنون دستگاه‌های فرهنگی آن‌گونه که انتظار می‌رفت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد میدان نشدند و ضرورت دارد آسیب‌های اجتماعی با نقش‎آفرینی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی در جامعه موثرتر واقع و نهادینه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به صورت هماهنگ و با مکانیزم درست وارد شویم که همان شناخت دقیق آسیب و چگونگی مبارزه با آن است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران بر کارآمدسازی مکانیزم های نظارتی و مقابله‌ای برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: زمانی ورود به جریان مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌تواند مفید باشد که این ورود با آگاهی لازم و مکانیزم کارآمد انجام شود.

حسن نژاد مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب‌های دامنگیر جامعه را مهمترین راهکار برای مقابله با این پدیده دانست و تاکید کرد: ما باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی از تمام ظرفیت‌های جامعه به خصوص تشکل‌های مردم نهاد مرتبط استفاده کنیم و این ظرفیت بزرگ مردمی را به میدان بکشانیم.

وی افزود: تشکل‌های مردم نهاد با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر فعال شدند و باید مسؤولیت پذیری بیشتری در این ارتباط داشته باشند و از ظرفیت‌های آنها با مکانیزم درست استفاده شود.

معاون استاندار مازندران بر ضرورت به روز شدن مهارت‌های تشکل‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص مواد مخدر تاکید کرد و افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید نظارت خود بر کاهش این آسیب را با هماهنگی بیشتری انجام دهد.

«علی اصغر میرزایی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز گفت: برای هفته مبارزه با مواد مخدر در استان ۱۶۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه ریزی و تاکنون بخشی از آنها اجرایی شد.

میرزایی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را حساس کردن جامعه نسبت به عواقب ناگوار آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار