با حضور همسران معظم شاهد و ایثارگر صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزش و پیشگیری از مواد مخدر در ساری

کارگاه آموزش و پیشگیری از مواد مخدر با موضوع بررسی آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در مرکز مشاوره شاهد و ایثارگر ساری برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ - 19June 2019

برگزاری کارگاه آموزش و پیشگیری از مواد مخدر در مرکز مشاوره شاهد و ایثارگر ساریبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «هدایت مظلومی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران امروز در کارگاه آموزشی مواد مخدر در جمع همسران معظم شاهد و ایثارگر استان، اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از مواد مخدر را مهمترین راهکار عملی دانست و اظهار داشت: آموزش‌های هدفمند، آشنا کردن جوانان به پیامدها و عوارض ناشی از آن، آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها، ایجاد فضای صمیمی در محیط خانواده در پیشگیری از مواد مخدر تأثیرگذار است.

مظلومی مسئله مراقبت را عاملی مهم در پیشگیری مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: باید فرزندان خود را کنترل کرده و در انتخاب دوستان و همنوعان آنان دقت داشته باشیم.

وی گفت: مواد مخدر یک آسیب اجتماعی و تهدید جدی برای خود فرد و جامعه است، لذا هر قدر پایبندی به ارزش‌های اسلامی، اعتقادات دینی و اخلاقیات بیشتر باشد در پیشگیری این معضل اجتماعی موثر است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در خصوص خدمات مشاوره‎ای به جامعه ایثارگری گفت: سه مرکز مشاوره در بنیاد شهرهای بابل، ساری و تنکابن در زمینه تحصیلی، ازدواج، روان درمانی و خانوادگی به خانواده‌های عزیز شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنان خدمات مشاوره‌ای ارائه می دهد.

مظلومی افزود: در سه ماه اول سال جاری بیش از 1200 جلسه مشاوره ای در مراکز مشاوره شاهد و ایثارگر به جامعه هدف استان خدمات داده شد.

در این کارگاه آموزشی که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، یکی از اساتید دانشگاه در رابطه با علل گرایش به مواد مخدر، آسیب‌ها، عوارض و راه‌های پیشگیری آن مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها