توصیه به فرزندان در کلام شهدای لرستان

در وصیت‌نامه شهدا سفارشاتی به فرزندانشان دیده می‌شود که حاوی ارزشمندترین نکات اخلاقی و تربیتی است.
کد خبر: ۳۵۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ - 19June 2019

توصیه به فرزندان در کلام شهدای لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد، شهدا در وصیت‌نامه‎های خود، آنجا که تأکیداتی به خانواده داشته اند همه اعضای خانواده اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر و اگر متأهل بوده اند؛ همسر و فرزندان مورد توجه‌شان بوده است و با توجه به جایگاه هر کدام از افراد خانواده سفارشات ارزشمندی به آنها کرده‎اند که عمل کردند به آنها سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.

در لابلای خطوط این وصیت‌نامه ها، توجه به تربیت فرزندان و سفارشاتی جهت عاقبت به خیری آنها  اهمیت ویژه ای دارد. بدین منظور برخی از وصیت‌نامه های گهربار شهدای لرستان را ورق زدیم و مطالبی را که مرتبط با فرزندان آنها بود؛ گلچین کرده و در ذیل آوردیم.

شهید اسفندیار ولی زاده

فرزندانمᴉ هیچ موقع نگذارید بار مشکلات پشتتان را خم کند، همیشه مشکلات را آسان‌کنید و آنها را حل نمایید، هیچ وقت فریب افراد فاسد را نخورید و حرف آنها را باور نکنید. سعی کنید دنباله رو راه من باشید و دست از تلاش و مبارزه برندارید، همیشه به یاد خدا باشید و حرف رسول الله(ص) را سرمشق خودتان قرار دهید.

شهید رحیم سگوند

به فرزندم بگویید که پدرت در راه خدا کشته شده است و او را راهنمایی کنید تا در آینده دنباله راه خودم را بگیرد و راه دیگری را انتخاب نکند که هر راه دیگری به بن بست منتهی می‌شود.

شهید محمود ملکی

فرزندانمᴉ این شمایید که باید بعد از من بتوانید در جامعه مفید باشید. همیشه نماز و روزه و کارهای نیک را فراموش نکنید. همچنین از شما می‌خواهم با عزت و سرافرازی زندگی کنید.

شهید علا محمد تقوی

فرزندانمᴉ تا می‌توانید در جستجوی حقیقت باشید تا آن را دریابید. فرزندان عزیزم سفارش می‌کنم شما را به فرا گیری علم، آری علمی که توأم با ایمان باشد.  بسیار کوشا باشید و پیرو صدیق قرآن باشید و پیرو صدیق قرآن باشید و از مطالعه کوتاهی نکنید.

شهید علی رضا نعمتی سنگده

ای فرزندانمᴉ تا می‌توانید دست از اسلام بر ندارید و دنبال راه پدرتان باشید که همان راه حق است.

شهید عطابیگ ظفری نسب

برادرانمᴉ دخترانم را با اخلاق نیکو بزرگ کنید و آن‌ها را از شما می خواهم و موقعی که بزرگ شدند به آن‌ها بگویید که پدرتان کجا رفته و هدفش چه بوده تا مخالفت با آمریکا و کفر جهانی بیشتر در رگ‌های بدن‌شان در جریان باشد.

شهید درویش علی شکارچی

نمی خواهم آزادی پسرم قربانی نیرنگ جهانخواران باشد.به پسرم واقعیت را بگویید که پدرتان کجا رفته و هدفش چه بوده تا مخالفت با آمریکا و کفر جهانی بیشتر در رگ های بدنشان در جریان باشد.

شهید رضا شنبه زاده

فرزندانم بدانید که ایران این سرزمین دلیر خیز و مسلمان و دشمن شکن هرگز با داشتن این چنین مردان از جان گذشته و ایثارگر در راه الله تن به ذلت نخواهند داد و تا ظهور حضرت مهدی (عج) همچنان بر کافران یورش می‌برد تا نسل کثیف آنها را از صحنه روزگار محو سازد.

شهید فریدون دولتشاهی

بچه ها خدا را فراموش نکنید و درس‌هایتان را بخوانید و به مادرتان کمک کنید چون خدا از کسانی که به مادرشان کمک  می‌کنند و درس‌شان را می‌خوانند خوشش می‌آید.

شهید محمد رضا خواجوی

سخنی دارم با سعید جانم، سعید جان امیدوارم که در شهادت من گریه نکنی و بلکه افتخار کنی و خوب درس‌هایت را بخوانی و راه حق را ادامه دهی.

شهید دارابی فتح آبادی

پسرم هوشنگ جان! امیدوارم بعد از مرگ من در مقابل دشمنان دین خدا و قرآن مثل کوه استوار باشید.

شهید روح الله رستگار

وصیت  و سفارش من به فرزندانم این است که همیشه و در هر حال تقوا داشته باشید و حامی و پشتیبان انقلاب و خون شهدا باشید و امام خمینی را تنها نگذارید و یار و یاور راستین انقلاب اسلامی باشید. بدانید که کسی پیروز و سربلند است که مسیر حق را انتخاب نماید. کاری کنید که در پیشگاه خدا رو سفید و مفتخرباشید و با دوستان اسلام قرآن و ولایت دوست باشید و با دشمنان اسلام و قرآن و ولایت فقیه دشمن باشید. پول و ثروت برای شماها سعادت نمی‌آورد و بعد از شهادت من سعی کنید عدالت داشته باشید و حق مادرتان و خواهرانتان را نادیده نگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار