نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

فلسفه شهادت در راه خدا برای مردم تبیین شود/ خراسان جنوبی میزبان سه شهید گمنام

آیت‎الله سید علیرضا عبادی گفت: عظمت شهدا در این است که در راه خداوند به شهادت رسیدند، بنابراین فلسفه شهادت در این راه برای مردم باید تبیین شود.
کد خبر: ۳۵۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ - 20June 2019

فلسفه شهادت در راه خدا برای مردم تبیین شود/ خراسان جنوبی میزبان سه شهید گمنامبه گزارش دفاع‎پرس از بیرجند، آیت‎الله «سید علیرضا عبادی» امام جمعه خراسان جنوبی امروز  در دیدار اعضای ستاد استقبال از شهدای گمنام استان خطاب به مسئولان اظهار داشت: پیش بینی های لازم را برای ورود شهدا داشته باشید که چنانچه اگر هواپیمای حامل شهدا به استان به هر دلیلی در آن روز کنسل شد، شهدا به مشهد مقدس منتقل و از آنجا با آمبولانس به بیرجند منتقل شوند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به حضور شهدا در شب شهادت رئیس مکتب شیعه در بیرجند ادامه داد: باید مراسم به گونه ای برگزار شود که مردم خسته نشوند و از این مراسم بهره برداری لازم را بکنند.

وی تاکید کرد: عظمت شهدا در این است که در راه خداوند به شهادت رسیدند و باید فلسفه شهادت پیامبران، ائمه اطهار برای مردم تبیین شود.

آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: از نظر شرایط زمانی هم با توجه به همزمانی با سالروز شهدای هفت تیر و هفته حقوق بشر آمریکایی با این جنایت هایی که اینها در جهان انجام می دهند، فرصت مناسبی برای بهره برداری درست است و لذا محتوا دادن به این حرکت هنر بزرگی است که در نهایی کردن این برنامه امید است آنچه حاصل می شود مطلوب باشد.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی هم گفت: سه شهید گمنام در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام مهمان استان می شوند.

«محمدرضا فخر» افزود: در حال حاضر 153 شهید گمنام را در سطح استان میزبان هستیم که با این شهید، تعداد 156 شهید گمنام خواهند شد.

وی یادآور شد: پیکر این سه شهید گمنام در روز شهادت امام صادق (علیه السلام) بر دستان مردم تشییع و بعد برای خاکسپاری راهی سپاه انصارالرضا و شهر چهکند خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار