مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان:

کارآمدی دستگاه قضا به سلامت عوامل آن وابسته است

سید رحیم کاظمی با بیان اینکه دستگاه قضایی لرستان سالم و کارمد است، گفت: محور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان لرستان ارتقای سلامت و کارآمدی دستگاه قضا است.
کد خبر: ۳۵۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ - 20June 2019

کارآمدی دستگاه قضا به سلامت عوامل آن وابسته است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «سیدرحیم کاظمی»، مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری استان لرستان امروز در آستانه هفته قوه قضائیه در حاشیه نشست خبری رئیس‌کل دادگستری لرستان بر ارتقای سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی تاکید و اظهار داشت: با نظارت حفاظت دادگستری لرستان ۱۶۷ مورد تخلف شناسایی شد که پرونده آن‌ها در حال بررسی یا اجرای حکم است این در حالی‌است که ۲۰ مورد از پرونده‌ها جعلی بودند.

وی دقت نظارت در دستگاه قضایی استان لرستان را بالا ارزیابی کرد و افزود: هیچ اداره و سازمانی نداریم که نظارت در آن به اندازه دستگاه قضا قوی باشد.

کاظمی با ذکر این مطلب که امروز در دستگاه قضایی لرستان دستگاهی سالم و کارمد را داریم، تصریح کرد: محور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان لرستان ارتقاء سلامت و کارآمدی دستگاه قضا است این در حالی‌است که کارآمدی دستگاه قضا به سلامت عوامل آن وابسته است

مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان در خصوص خبر انفصال خدمت ۶۰ قاضی در سطح کشور، گفت: در سال ۹۷ و سه ماهه ۹۸ در دستگاه قضایی لرستان انفصال از خدمت نداشتیم.

وی دیگر محور اصلی کار حفاظت را پیشگیری دانست و گفت: از سامانه ۱۵۸۰، صندوق‌های انتقادات و ملاقات‌های مردمی با مردم ارتباط داریم.

کاظمی در خصوص شفافیت حق‌الوکاله وکلای دادگستری، گفت: حق‌الوکاله دارای تعرفه مشخص است که در هر مرحله رسیدگی مشخص است اما برخی قرارداد‌ها به‌صورت خصوصی بسته می‌شود.

مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان با اشاره به این‌که افرادی‌ که احساس می‌کنند از سوی وکلا مورد ظلم قرار گرفتند می‌توانند به دادسرای کانون وکلا مراجعه کنند، اظهار کرد: نظارت بر وکلا و حق‌الوکاله آنان نیز به‌ طور جدی پیگیری می‌شود‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار