ظریف: دنبال جنگ نیستیم اما از اراضی خودمان دفاع می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی در آسمان ایران به آن واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۵۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ - 20June 2019

ظریف: دنبال جنگ نیستیم اما از اراضی خودمان دفاع می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران به تحولات مربوط به ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی در آسمان ایران واکنش نشان داد و  اظهار داشت: ایران دنبال جنگ نیست، اما از منافع خود دفاع می‌کند.

ظریف در توئیتر نوشت: «ایالات متحده علیه ایران تروریسم اقتصادی راه انداخته، علیه ما اقدامات مخفیانه انجام می‌دهد و حالا به اراضی ما تجازو می‌کند. دنبال جنگ نیستیم، اما مجدانه از آسمان، زمین و آب‌هایمان دفاع می‌کنیم. ما این تجاوز جدید را به سازمان ملل می‌بریم و نشان خواهیم داد که آمریکا درباره آب‌های بین‌المللی دروغ می‌گوید.»

به گزارش دفاع‎پرس، بامداد امروز (پنج‌شنبه) یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

«اولریخ فرانک» عضو اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی» که به صورت ویژه بر پهپادها و پرنده‌های بدون سرنشین متمرکز است، ساقط شدن این پهپاد را «رخدادی مهم» توصیف کرده و نوشته است: «گلوبال هاوک نه تنها عظیم‌الجثه است، بلکه در ارتفاعی بسیار بالا پرواز می‌کند و به همین دلیل اصولا ساقط کردن آن باید بسیار دشوار باشد... زمانی که می‌گویم در ارتفاع بالا پرواز می‌کند، منظورم ارتفاع "واقعا بالا" است. گلوبال هاوک/تریتون برای پرواز بر فراز خطوط هوانوردی تجاری طراحی شده است، یعنی داریم از ارتفاع پرواز تا ۱۹ کیلومتر صحبت می‌کنیم.»

مقر فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) با صدور بیانیه‌ای رسما تایید کرده است که یک پهپاد این کشور توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار