هشدار شدید یمن؛ می‌توانیم هر هدفی در عربستان را بزنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تأکید بر اینکه تجهیزات پدافندی آمریکایی نمی‌تواند مانع حملات یمن در عربستان شود، تأکید کرد اگه عربستان به تجاوز ادامه دهد،‌ اهداف فراتر از نجران و عسیر زده خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ - 20June 2019

هشدار شدید یمن؛ می‌توانیم هر هدفی در عربستان را بزنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز در هشداری شدید به عربستان سعودی، تهدید کرد، اگر تجاوز سعودی به یمن ادامه یابد، صنعاء، اهدافی فراتر از فرودگاه‌های جنوبی عربستان را هدف قرار می‌گیرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «حملات ما به (مناطق) عسیر،‌ نجران و جازان محدود نخواهد ماند و دشمن سعودی باید بفهمد که در صورت تشدید وضعیت، ما مساحت بازدارندگی را افزایش خواهیم داد.»

وی با بیان اینکه نیروی پهپادی یمن با پهپاد قاصف کی.2، عملیات‌های وسیعی علیه آشیانه پهپادها و دیگر اهداف نظامی در فرودگاه جازان (در جنوب غرب عربستان) انجام داده و تمام اهداف محقق شده و تردد هوایی در این فرودگاه متوقف شده، تأکید کرد، «یمن امروز فناوری‌هایی پیشرفته در اختیار دارد که سامانه‌های پدافندی آمریکایی و غیرآمریکایی موجود در عربستان، نمی‌تواند با آن مقابله کند.. برخی از این فناوری‌ها را در کنفرانسی خبری اعلام خواهیم کرد».

این مقام یمنی افزود: «موشک‌های بالستیک، [کروزهای] هوشمند و انواع پهپاد‌های یمن، امکان زدن هر هدفی در طول و عرض جغرافیایی عربستان را دارد و حملات ما به مناطق عسیر، جازان و نجران محدود نخواهد ماند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یادآوری کرد که کشورش «توان تولید مداوم موشک و پهپاد را دارد به طوری که یمن نه فقط برای چند ماه بلکه برای چند سال قادر بر ایستادگی باشد».

وی افزود که یمن در مقابل تجاوز، محاصره و ظلم دشمن،‌ حق دفاع از خود را دارد. یمن در دو هفته گذشته چندین بار فرودگاه‌های جنوبی عربستان در سه منطقه «عسیر»، نجران و جازان را هدف موشک و پهپادهای خود قرار داده است.

هفته گذشته یمن با شلیک یک موشک کروز فرودگاه أبها در منطقه عسیر را هدف گرفت و همچنین با حملات پهپادی فرودگاه جازان را هدف چندین حمله قرار داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها