نماینده ایران در سازمان ملل متحد:

هیچ راهی جز انهدام پهپاد جاسوس آمریکایی نداشتیم

«مجید تخت‌روانچی» درباره انهدام پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا در حریم هوایی کشورمان گفت: با توجه به اینکه پهپاد آمریکایی‌ها برای جاسوسی و کسب اطلاعات محرمانه قصد ورود به حریم هوایی ایران را داشت، ما هیچ انتخابی جز ساقط کردن آن نداشتیم.
کد خبر: ۳۵۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ - 21June 2019

چاره‌ای جز ساقط کردن پهپاد «جاسوس» آمریکایی نداشتیمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «مجید تخت‌روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل متحد، بامداد امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه رادیویی «اِن.پی.آر»، اظهار داشت: پهپاد متجاوز آمریکایی به هشدارهای ایران برای اجتناب از ورود به حریم هوایی این کشور توجه نکرده است.

تخت‌روانچی در پاسخ به سوالی درباره دلیل هدف قرار داده شدن پهپاد آمریکایی توسط ایران، تصریح کرد: ما تلاش کردیم که از طریق فرستنده رادیویی به این پهپاد هشدار دهیم که به حریم هوایی ما نزدیک نشود؛ اما متاسفانه آن پهپاد پاسخی نداد و به حریم هوایی ما نزدیک و نزدیک‌تر شد.

وی با تاکید بر این‌که پهپاد آمریکایی‌ها برای جاسوسی و کسب اطلاعات محرمانه قصد ورود به حریم هوایی ایران را داشت، افزود: به‌ناگاه متوجه شدیم که آن پهپاد در حال ورود به حریم هوایی ما بود. در آن زمان، به دلیل این‌که آن یک پهپاد جاسوسی بود، ما هیچ انتخابی جز ساقط کردن آن نداشتیم.

بنا بر این گزارش، بامداد روز گذشته (پنج‌شنبه) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا، بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

در پی این اتفاق، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با صدور بخشنامه‌ای، عبور هواپیماها و پروازهای خطوط هوایی این کشور از حریم هوایی ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را متوقف کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار