امام جمعه تبریز:

سرنگونی پهپاد آمریکایی، قدرت بازدارنده ایران را به تصویر کشید

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» گفت: ساقط کردن پهپاد آمریکا، توانست قدرت بازدارنده نظام مقتدر جمهور اسلامی ایران به وضوح روشن کند.
کد خبر: ۳۵۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ - 21June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، به توطئه‌های دشمنان در ایجاد التهاب در منطقه اشاره و اظهار داشت: همزمان با حضور نخست‌وزیر ژاپن در کشور، ۲ نفتکش در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته و آسیب دید که یکی از آن‌ها نفتکش ژاپنی بود، از این‌رو بدون تردید برخی از تندروهای آمریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سران برخی کشورهای عربی، به دنبال آتش‌افروزی در منطقه هستند.

وی افزود: این گروه جنگ‌طلب دست به دست هم داده و با طراحی نقشه‌های گوناگون تلاش دارند تا با راه‌اندازی یک جنگ و تنش، آمریکا را  وارد جنگ کنند تا از این طریق به اهداف و مقاصد خود برسند.

امام جمعه تبریز با اشاره به ۲ پنج‌شنبه عزت و اقتدار در کشور، یادآور شد: پنج‌شنبه گذشته مظهر عزت در کشور بوده و موجب تقویت روحیه امت حزب‌الله و تمام دلباختگان ولایت در اقصی نقاط جهان شد؛ چراکه رهبر معظم انقلاب با موضع‌گیری ممتاز در راستای تحقیر آمریکا و «ترامپ»، موجب عزت اسلام و جهان اسلام انجام شدند.  

وی ادامه داد: پنج‌شنبه دیروز نیز عزت دیگری برای ایران بود؛ چراکه ساقط کردن پهباد آمریکا توانست قدرت بازدارنده نظام مقتدر جمهور اسلامی ایران را به وضوح روشن کند که باید آفرین بر فرزندان سامانه پدافندی سوم خرداد سپاه گفت که با سامانه صددرصد ایرانی، این کار بزرگ را کردند.

حجت‌الاسلام آل هاشم به روز جهانی مبارزه با قاچاق و استعمال مواد مخدر اشاره کرد و گفت: همجواری ایران با افغانستان و تهاجم فرهنگی دشمن و نفوذ و خاموش دشمنان و نقش برخی عوامل ساختاری و سیاسی و برخی عوامل فرهنگی خانوادگی باعث شده است تا این مواد مخدر شیوع یابد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر سطح انتظار مردم برای کاهش اعتیاد مطرح است، خاطرنشان کرد: دغدغه مردم و مسئولان نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی باید در سمتی برای یافتن راه چاره باشد. 

خطیب نماز جمعه تبریز، آغاز هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۰ تن از یارانش را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: آیت‌الله بهشتی دقیقا بعد از یک روز از ترور رهبر معظم انقلاب در سال ۶۰ به شهادت رسید و همان‌طور که امام رحمت‌الله فرموده‌اند، شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم رفت و خار چشم دشمنان بود. 

وی اذعان کرد: قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد و این قوه برای عدل و نیز معیار عدالت در جامعه عمل به قانون است؛ به طوری‌که نهادینه شدن اصل تقوا و بی‌طرفی اقتدار و اعتماد، لازمه عملکرد درست قوه قضائیه و قطع و یقین رکن رکین برقراری امنیت در جامعه است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار