امام‌جمعه خرم‌آباد:

سرنگونی پهپاد جاسوسی درس بزرگی به آمریکا داد

آیت‎الله سید احمد میرعمادی با تاکید بر اینکه سرنگونی پهپاد جاسوسی درس بزرگی به آمریکا داد، گفت: هر متجاوزی به مرزهای ایران حمله کند قطعاً پاسخ دندان‌شکن و کوبنده دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ - 21June 2019

هر متجاوزی به مرزهای ایران تجاوز کند پاسخ دندان‌شکنی دریافت می‌کند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد، آیت‎الله «سید احمد میرعمادی» امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لرستان با بیان اینکه یکی از نشانه های تقوا رعایت عفت و پاکدامنی است، اظهار داشت: متاسفأنه باید بگوییم وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ما نگران کننده است، با وجودی که حجاب یک حکم شرعی است آنگونه که شایسته است به آن توجه نمی شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه عزم جدی برای مقابله با هنجارشکنی‌ها مشاهده نمی شود،  افزود: وضعیت خیابان ها را ببینید، مخصوصاً در بعضی از ساعات روز و شب عده ای حرکت می‌کنند که قطعاً بعضی از افراد از روی علم و عقل هنجارشکنی می‎کنند؛ نه اینکه بگوییم از روی عادت است یا جهل، عالمانه و عامدانه با حجاب مبارزه می‌کنند، با حیا و عفت عمومی مبارزه می‌کنند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه قطعاً هنجارشکنان از دشمنان درس می‌گیرند و پیروی می‌کنند چون دشمنان به دنبال نفوذ فرهنگی و رواج سبک زندگی فردی در ایران هستند، گفت: عده‎ای در خیابان ها راه می افتند با وضعیت بسیار زننده و عمداً رفتار نامناسب از خود نشان می‌دهند.

نماینده  ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مسئولان برای مقابله با ناهنجاری اقدام کنند، بیان کرد: هنجارشکنان اینقدر پررو می‌شوند که در خیابان به صورت علنی شراب می‌خورند و رقص راه می‌اندازند و در تفرجگاه ها نیمه عریان یا با وضعیت زننده ظاهر می شوند. این برای جامعه اسلامی زیبنده نیست.

آیت الله میرعمادی با اشاره به ۳۱ خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران گفت: شهید چمران خیلی دوست داشتنی بود، او یک مجاهد مومن، انقلابی و نخبه بود. در اهواز ایشان را دیدیم و در همان دیدار اول انسان شیفته ایشان می شد.

وی ادامه داد شهید چمران ایمان عاشقانه داشت، مجاهدی خستگی ناپذیر ، رزمنده مخلص  و معلمی متعهد بود و سرانجام لباس شهادت بر قامت این مرد زیبایی افکند و خداوند ایشان را با اولیای خود محشور بفرماید.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود، به اول تیر سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی اشاره کرد و  اظهار داشت: تبلیغات اسلامی یک نهاد انقلابی است که مسئولیت تبلیغات دینی را به عهده دارد و در طول این ۴۰ سال با عملکردی صحیح، در اعزام مبلغ و حضور در مراسم های دینی و ملی نقش آفرینی می‎کند که جای تقدیر دارد.

آیت الله میرعمادی سلاح تبلیغ را از سلاح نظامی برنده‌تر دانست و گفت: الان در این فضای مجازی ببینید تبلیغات چه می کند، تبلیغات یک کشور را زیر و رو می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم برای ترویج آموزه‌های دینی که ریشه در فطرت انسان دارد از روش های جذاب استفاده کنیم قطعاً تبلیغات دینی موفق خواهد بود، گفت: استفاده از افراد توانمند، روش صحیح تبلیغ، ابزار پیشرفته برای تبلیغ و محتوای عمیق موجب می شود تبلیغات دینی ما رونق یابد.

آیت الله میرعمادی  با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به تبلیغ و اطلاع رسانی نیازمند هستیم، افزود: انتظار این است سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ابزار و رویکرد جدید و استفاده از افراد توانمند و متخصص در امر منابع دینی و روش تبلیغ در این میدان نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به شش تیر روز حادثه تلخ انفجار در مسجد ابوذر تهران که در آن حادثه سوء قصد به جان مقام معظم رهبری شد، اظهار داشت: دشمنان چهره های ما را می شناختند، چهره های موثر، همچنان که امام بزرگوار ما شاگردانش را خوب می شناخت.

 امام جمعه خرم آباد با اشاره به سخن امام (ره) راجع به مقام معظم رهبری که  ایشان را  ذخیره انقلاب  خواندند، ادامه داد: رهبر فرزانه ما با مسائل فقهی آشنا هستند، هر یک از این نظرات شهادتی بر اجتهاد رهبری، بصیرت و هوشیاری و آینده نگری مقام  معظم رهبری است و حجت را بر ما تمام کرده است.

آیت الله میرعمادی به آغاز هفته قوه قضاییه و هفت تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش از جمله شهید صادقی و رحیمی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا  اضافه کرد: انتظارات و توقعات از دستگاه قضایی بسیار زیاد است. لکن از همه مهمتر این است که اصلی ترین و بزرگترین وظیفه قوه قضاییه بسط و گسترش عدالت است. مسئله عدالت بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: از نظر اسلام عدالت فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است و شرط پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی عدالت است.

وی ادامه داد: در اهمیت عدالت همین بس که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر فرزانه انقلاب فصلی را تحت عنوان عدالت باز کردند و در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید به سمت عدالت حرکت کنیم چراکه رهبری عدالت و مبارزه با فساد را لازم و ملزوم یکدیگر دانسته اند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امروز یکی از انتظارات مردم از دستگاه قضایی این است که با مفسدان اقتصادی برخورد کند و زمینه های فساد اقتصادی را از بین ببرد، گفت: اگر امروز عده ای با زیاده خواهی و طمع کاری به جان بیت المال افتاده اند و معیشت مردم را دچار مشکل می کنند، مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و محکم داشته باشد، با روی کار آمدن آیت الله رئیسی در راس دستگاه قضا شاهدیم برخورد خوبی نسبت به مفسدان اقتصادی آغاز شده است که در این راستا اولاً از این حرکت تشکر می کنیم. چند تن محاکمه شدند و چند مورد هم حکم صادر شده است. ثانیاً انتظار مردم این است با شدت و قاطعیت بیشتری این امر پیدا کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه مردم عوارض و مالیات می‌دهند اما یک کسی می آید عوارض و مالیات را در جیب خود می‌اندازد، عوارضی که باید به وسیله آن شهر آباد شود اما طرف می آید برای خود استفاده می کند، گفت: اغلب مفسدان اقتصادی مسئولیت دولتی و سمت دولتی ندارند اما نکته مهم این است که این افراد با همکاری برخی مدیران فاسد دست به فساد اقتصادی می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: انتظار این است که برخورد قاطع ولو اندک از مدیران فاسد صورت بگیرد تا ریشه فساد قطع بشود. انتظار این است این حرکت ادامه پیدا کند و باعث شود عدالت را با مبارزه با فساد اقتصادی عملی کنیم.

آیت الله میرعمادی در ادامه با اشاره به توطئه های اخیر آمریکا بر علیه ملت ایران گفت: کشف و نابودی یکی از پیچیده ترین شبکه های سایبری سازمان سیای آمریکا توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما حادثه نخستی بود که این کشف و انهدام باعث شکست مفتضحانه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا شد. حادثه دوم سرنگونی پهباد جاسوسی متجاوز آمریکا در جنوب خلیج فارس بود که واقعاً مردم خوشحال شدند.

وی با بیان اینکه این هواپیمای بدون سرنشین متجاوز آمریکایی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی جهان بوده است، اضافه کرد:  این پهباد از گران ترین پهبادهای در اختیار آمریکا بوده است و از دوربرد ترین هواپیماهای جاسوسی به شمار می آمد اما دقت و هوشمندی نیروهای مسلح ما باعث شد این هواپیمای بدون سرنشین ساقط شود.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: این حرکت یک درس بزرگی به آمریکا داده است و آن این است که ما طالب جنگ نیستیم و در طول این ۴۰ سال جنگی را آغاز نکردیم اما هر متجاوزی به مرزهای ایران تجاوز کند قطعاً پاسخ دندان شکن و کوبنده دریافت خواهد کرد.

 آیت الله میر عمادی با بیان اینکه اگر ناامنی در خلیج فارس اتفاق بیفتد آمریکا و نیروهای آمریکا جزو اولین گروه هایی خواهند بود که برای آنها خلیج فارس تبدیل به گورستان می شود، افزود: نکته ای که باید توجه کرد این است که مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب نقشه کشیده بودند برای حمله به نفت کش هایی که در خلیج فارس حرکت می کردند، ایران اعلام کرد که کار ما نیست، ایران هر کاری بکند اینقدر شهامت و شجاعت دارد که بگوید، حمله نفتکش ها کار ارتجاع عرب با اسرائیل و آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها