امام جمعه پلدختر تاکید کرد؛

عملکرد ضعیف جهاد کشاورزی در رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان پلدختری

حجتالاسلام سید محسن حسینی گفت: مردم به ویژه کشاورزان این شهرستان از عملکرد مدیران کشاورزی راضی نیستند.
کد خبر: ۳۵۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ - 21June 2019

انتقاد از عملکرد ضعیف جهادکشاورزی در رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان پلدختری

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» امام جمعه پلدختر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: استاندار لرستان در رابطه با بازسازی پل بابازید که در جریان وقوع سیل تخریب شد ابراز تاسف کرده که این امر دردی از بازار و مشکلات مردم پلدختر دوا نمی‌کند.

وی افزود: اگر مدیری قول داده دو ماهه این پل را تحویل دهد و نتوانسته باید در یک اقدام جهادی شخصی که توانایی این کار را دارد مسئولیت آن را بپذیرد.

وی افزود: بازار پلدختر به طور قطع با افتتاح پل بابازید و اتصال جاده به غرب کشور رونق می‌گیرد، بنابراین زیبنده نیست که به مردم قول بدهیم و بعد ابراز عجز و ناتوانی کنیم.

امام جمعه پلدختر گفت: انتظار می رود استاندار لرستان اتصال راه‌های ارتباطی پلدختر را که در جریان وقوع سیل قطع شده، به جد پیگیری کند، متاسفانه جاده پلدختر – خرم‌آباد که روزی معبر گردشگری بود به کما رفته و بازسازی آن مطالبه هر روز همه مردم پلدختر است.

موسوی افزود: ترمیم و بازسازی جاده پلدختر – خرم‌آباد زمانبر است اما روکش آسفالت آن کاری ندارد و وزیر راه در حالی که اقتصاد پلدختر به این جاده گره خورده باید در رابطه با روکش آسفالت آن پیگیری کند تا مردم رنجدیده، آسیب دیده و ناراحت پلدختر بیشتر از این شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشند.

وی به مشکلات حوزه کشاورزی پلدختر اشاره و خاطرنشان کرد: مردم به ویژه کشاورزان از عملکرد مدیران کشاورزی راضی نیستند.

امام جمعه پلدختر افزود: کشاورزان پلدختری باید در گرمای 50 درجه با صورت سوخته درختان و باغات خود را به وسیله سطل آبیاری می‌کنند که این قابل قبول نیست.

موسوی تصریح کرد: از طرفی رانندگان کمباین که برای برداشت محصولات زراعی مردم در پلدختر مستقر شده‌اند به صورت سلیقه‌ای عمل کرده و کشاورزان باید برای برداشت محصولات خود به آنها التماس کنند که این امر امروز به یک چالش اساسی در پلدختر تبدیل شده است.

وی افزود: نباید کشاورزان پلدختر خود به دنبال کمباین برای برداشت محصول التماس کنند که این در شان مردم پلدختر نیست و باعث نارضایتی آنها و نشانه بی‌تدبیری مدیران جهادکشاورزی است و کار به جایی رسیده که دادستان، نیروی انتظامی، امام جمعه و فرماندار به موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

امام جمعه پلدختر خطاب به معاون وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: بهاری که برای کشاورزان پلدختر وعده دادید به خزان تبدیل شد و امروز مدیران جهادکشاورزی به مشکلات کشاورزان توجه نمی‌کنند و نداشتن امکانات قابل قبول نیست.

موسوی افزود: هر روز از آتش سوزی‌های متعدد در مناطق مختلف شهرستان در مزارع کشاورزان گزارش‌هایی می‌رسد که دردآور است، بنابراین برداشت محصولات کشاورزی باید مدیریت شود به همین منظور از دستگاه قضا انتظار می‌رود به این قضیه بیش از پیش ورود پیدا کند و اجازه ندهد کمباین از شهرستان خارج یا راننده کمباین برای کشاورزان تعیین تکلیف کند.

وی گفت: انتظار می‌رود این مسئله به طور جد توسط مدیران جهادکشاورزی پیگیری و برداشت محصول و آبیاری باغات در پلدختر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه پلدختر با تقدیر از بنیاد برکت در توزیع اقلام به سیل زدگان پلدختر اظهارداشت: روزهای آغازین توزیع اقلام اساسی بنیاد برکت باعث گلایه‌مندی شد اما با پیگیری‌های انجام شده ، تذکرات و برگزاری جلسات با حضور مدیران روند توزیع این اقلام روان شد.

موسوی خاطرنشان کرد: موضوع مهم در توزیع اقلام بنیاد برکت تسریع و تسهیلاست، تسریع بدان معنا که ظرف چند روز آینده تمام سیل زدگان پلدختری به پک لوازم خانگی برسند و تسهیل نیز یعنی این که برای باخبر شدن از وضعیت سیل زده زندگی فرد رنجدیده زیر ذره‌بین نبریم و اگر هدایایی وجود داردخالصانه و عادلانه  تقسیم شود.

وی به اول تیر آغاز هفته قوه قضاییه اشاره و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و روحانی با فضیلت شهید سید فخرالدین رحیمی افزود: شهید بهشتی به فرموده امام یک ملت بود.

امام جمعه پلدختر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که فرد با رجوع به دستگاه قضا بتواند حق خود را بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار