سردار مهری در نشست خبری عنوان کرد؛

آغاز عملیات حج تمتع از ۱۷ تیر/ راه‌اندازی «میز خدمت» در فرودگاه‌های کشور

رئیس پلیس فرودگاه‌‌های کشور گفت: امسال از ۱۷ تیر عملیات حج تمتع در ۱۷ ایستگاه پروازی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ - 22June 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسن مهری» رئیس پلیس فرودگاه‌‌های کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع حج تمتع ۹۸ با اشاره به اینکه عملیات حج تمتع یک توفیق برای مجموعه ناجا است، اظهار داشت: در سال ۹۸ از ۱۷ تیر عملیات حج تمتع در ۱۷ ایستگاه پروازی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایستگاه پروازی فرودگاه امام‌ خمینی (ره) زائران استان‌های تهران، سمنان، قم، قزوین، کردستان، همدان، لرستان و همچنین کاشان را پذیرا هستیم و ۳۰ هزار زائر اعزام خواهد شد.

رئیس پلیس فرودگاه‌‌های کشور در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص اینکه سال گذشته پلیس از سفر چه تعداد زائر جلوگیری کرد و دلیل آن چه بود، گفت: سال گذشته پلیس از اعزام ۱۹۰ نفر به دلیل همراه داشتن مواد مخدر و دارو‌های غیر مجاز جلوگیری کرد.

سردار مهری ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستانی، از این ۱۹۰ نفر، ۱۸۰ زائر با تأخیر اعزام شدند و تنها از اعزام ۱۰ زائر جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی در خصوص موارد یاد شده در عربستان نداشتیم.

سردار مهری با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات زائران حج تمتع «میز خدمت» در فرودگاه‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: فرماندهان انتظامی استان‌ها در فرودگاه‌ها به زائران خدمات رسانی خواهند کرد و اگر زائران مشکلی داشته باشند، آن را برطرف می‌کنند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: برای برقراری امنیت زائران جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف اعم از پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، حفاظت هواپیمایی سپاه پاسداران و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در فرودگاه‌های کشور قبل از بازرسی بدنی و فنی زائران، هشدار‌های لازم داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: هشدار‌های پلیس در سال‌های گذشته مؤثر بوده است.

سردار مهری گفت: لیست دارو‌های ممنوعه اعلام شده است و اگر زائری بیماری خاصی دارد، دارو‌های مورد نیاز خود را به مقدار نیاز و به تعداد روز همراه با نسخه پزشک به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: متأسفانه کسانی هستند که مواد مخدر را می‌بلعند که کاری بسیار خطرناک است و اگر بسته‌بندی آن در معده باز شود، باعث خطرات زیادی می‌شود.

وی با اشاره به قانون کشور عربستان گفت: در عربستان اگر زائران کیف یا پولی را از روی زمین بردارند، سارق محسوب می‌شوند و من توصیه می‌کنم که زائران چیزی از روی زمین برندارند.

سردار مهری درباره کشفیات پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون کشفیات پلیس فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: در دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه کشفیات در مرسولات پستی ۱۶ درصد افزایش داشته است، گفت: در آخرین مورد ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت حرفه‌ای در یک قطعه صنعتی جاسازی شده و در حال ارسال به لندن بود، کشف شد.

سردار مهری ادامه داد: در شیراز دو باند قاچاق مواد مخدر که اعضای آن همگی زن بودند، شناسایی و منهدم شدند. این دو باند قصد داشتند مواد مخدر تریاک را به قطر قاچاق کنند.

رئیس پلیس فرودگاه‌‌های کشور در خصوص قاچاق کالا و ارز گفت: ارزش اموال کشف شده از ابتدای سال تا کنون ۲۶۳ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد نسبت به سه ماهه گذشته افزایش داشته است.

سردار مهری ادامه داد: در همین راستا در دستگیری‌ها ۳۰ درصد افزایش داشتیم و تعداد پرونده‌ها نیز ۳۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها