کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پیام سرنگونی پهپاد آمریکایی‌ها برای رژیم‌های مرتجع منطقه/ ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود تردید نمی‌کند

امیرعلی ابوالفتح گفت: پیامی که سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی‌ها به «ریاض»، «ابوظبی» و «تل‌آویو» منتقل کرد، این بود که سرکرده این رژیم‌ها متوجه شدند، جمهوری اسلامی ایران از نظر دفاعی بسیار قدرتمندتر از آن‌ چیزی است که آن‌ها تصور می‌کردند.
کد خبر: ۳۵۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ - 22June 2019

پیام سرنگونی پهپاد آمریکایی‌ها برای رژیم‌های مرتجع منطقه/ در حفظ تمامیت ارضی خود از هیچ کشوری نمی‌ترسیم«امیرعلی ابوالفتح» کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در مورد سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی کشورمان اظهار داشت: سرنگونی پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه با سامانه پدافندی سوم خرداد باعث شد تا مجامع بین‌المللی متوجه شوند که ایران بلوف نمی‌زند و در حفظ تمامیت ارضی خود تردید نمی‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه حضور فیزیکی و تسلیحاتی آمریکایی‌ها در منطقه قوی است؛ اما جمهوری اسلامی ایران یکی از مجهزترین تسلیحات نظامی این کشور را مورد هدف قرار داد تا نشان دهد ترسی از هیچ کشوری ندارد و اگر احساس کند اتفاقی رخ می‌دهد پاسخ محکمی به این کشور خواهد داد.

ابوالفتح بیان داشت: کشور‌هایی مرتجع منطقه تصور می‌کردند که ایران قادر به دفاع از خود در برابر تجهیزات به روز آمریکایی‌ها نیست؛ اما سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی‌ها پیامی به «ریاض»، «ابوظبی» و «تل‌آویو» منتقل کرد که جمهوری اسلامی ایران از نظر دفاعی بسیار قدرتمندتر از آن‌چیزی است که سرکرده این رژیم‌ها تصور می‌کردند.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: خیلی از طرف‌ها انتظار داشتند، آمریکایی‌ها بعد از بعد از سرنگونی پهپاد، مواضع ایران را در همان ساعات اولیه مورد هدف قرار دهند؛ اما برخلاف این انتظار‌ها، آن‌ها از مواضع خود عقب‌نشینی کردند؛ چون ترامپ خوب می‌داند که جنگ با ایران هزینه بالایی دارد و عواقب سنگینی برای آمریکا به همراه خواهد داشت.

ابوالفتح در پایان گفت: دولت آمریکا غیر قابل پیش بینی است؛ اما تصور می‌کنم ایالات متحده برای رفت‌وآمد کشتی‌های ایرانی مشکل ایجاد کند. البته از سوی دیگر تلاش خواهد کرد که از جنگ دوری کرده و فشار‌ تحریم‌ها را بیشتر کند.

انتهای‌پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها