گام دوم/

ایجاد کارگروه‌های علمی برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم/ مسئولان میدان عمل را به جوانان مومن انقلابی و جهادی بسپارند

نشست هم‌اندیشی بررسی بیانیه گام دوم انقلاب به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه و با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ - 22June 2019

مسئولان میدان عمل را به جوانان مومن انقلابی و جهادی بسپارند/ ایجاد کارگروه‌های علمی برای تحقق اهداف بیانیه گام دومبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه در نشست هم‌اندیشی بررسی بیانیه گام دوم انقلاب که امروز (شنبه یکم تیر) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه و با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد، طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: همه کشور، افراد و نهادها مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند اما ما در دانشگاه علامه به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور وظیفه سنگین‌تری داریم، همچنان که دانشجویان و جوانان به واسطه‌ تخاطب ویژه، نقش برجسته‌تری خواهند داشت.

وی ادامه داد: اگرچه نفس چنین جلساتی به واسطه دغدغه‌سازی در جامعه مفید و ضروری است اما برای تحقق توصیه‌های رهبر انقلاب در محورهای هفتگانه‌ی مندرج در بیانیه گام‌های عملی لازم است.

حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم تصریح کرد: این بیانیه که خود یک گفتمان راهبردی است نیاز به گفتمان سازی دارد و نقش دانشگاهیان و مخصوصا دانشگاه علامه به خاطر علوم انسانی بودنش پررنگ است.

مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه یادآور شد: در گفتمان سازی باید به فرهنگ سازی و کار رسانه‌ای و تبلیغی در کنار انگاره‌سازی و برساخت‌سازی با رویکرد اقناع سازی توجه جدی کرد.

حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم در ادامه گفت: در بحث گفتمان‌سازی که به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل شدن به باور عمومی است، ابتدا کل یک متن و در مرحله دوم پرداختن به مباحث راهبردی داخل بیانیه مهم است و ما بر این اساس بنا داریم هسته‌ها و کارگروه های علمی با حضور اساتید و دانشجویان نخبه راه بیاندازیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم دغدغه‌ها و باورهای مردم نوعا مرتبط با مطالب و نکات راهبردی درون بیانیه، همچون عدالت و مبارزه با فساد و وضعیت اقتصادی و معیشتی و ... بوده و هست و این کار را برای گفتمان‌سازی آسان می‌کند؛ چرا که گفتمانی موفق است که باور عمومی و دغدغه و مسئله مردم شده باشد متتهی باید تبیین علمی و منطقی از مباحث درون بیانیه داشت.

حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دستگاه‌ها باید به سراغ نخبگان علمی دانشگاهی برونند و راه حل‌های مورد نیازشان را دریافت کنند. بر همین اساس ما بنا داریم به تبیین علمی و منطقی و تفصیل بیانیه بپردازیم.

وی گفت: دستگاه‌ها و مسئولان هم باید میدان عمل را به جوانان مومن انقلابی جهادی که مجهز به علم و معرفت هستند، بسپارند و زمینه حضور و نقش آفرینی آن‌ها را رقم زنند و برای معیشت و اقتصاد مردم بیشتر تلاش کنند.

مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه اظهار داشت: در گفتمان‌سازی که به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل شدن به باور عمومی است، ابتدا کل یک متن و در مرحله دوم پرداختن به مباحث راهبردی داخل بیانیه است و ما بر این اساس بنا داریم هسته‌ها و کارگروه های علمی با حضور اساتید و دانشجویان نخبه راه بیاندازیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار