خاطراتی از زندگی سردار شهید "حسین محمدیانی"

بدنش کلکسیونی از ترکش بود/ روایت محمدباقر قالیباف از اشک‌های شهید و فرزندانش

می‌گفت: "اینجا یادگار زخمی شدن در عملیات بدر است. این بخیه‌ها برای ترکش در عملیات رمضان است! این بریدگی برای خیبر است." بچه‌ها نیز به شوخی می‌گفتند: "شما را باید بگذاریم در موزه جنگ!"
کد خبر: ۳۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ - 01December 2014

بدنش کلکسیونی از ترکش بود/ روایت محمدباقر قالیباف از اشک‌های شهید و فرزندانش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، حسین محمدیانی فرمانده محور عملیاتی تیپ یکم لشکر ۵ نصر، ۲۹دی ماه ۱۳۳۵ در سبزوار متولد شد. او از کودکی قدرت تأثیرگذاری خوبی روی بچهها داشت و همیشه در جمع بچهها نقش رئیس و فرمانده را عهدهدار بود؛ در برنامههای فرهنگی اجتماعی از جمله رفتن به حسینیه، مساجد و شرکت در مراسم سینهزنی محرک بچهها بود.

او دوره ابتدایی را در مدرسه «فردوسی» و دوره متوسطه را در مدرسه «دکتر غنی» به پایان رساند؛ خدمت سربازی را قبل از انقلاب گذراند و در حین خدمت، فعالیتهای سیاسی داشت و در پادگان اعلامیههای امام خمینی(ره) را پخش میکرد. وی در خدمت سربازی به دلیل داشتن دیپلم، منشی فرمانده پادگان بود؛ از تمام نامهها و اطلاعات محرمانه با خبر بود لذا از آنها تصویر میگرفت و تمام اخبار نظامی را از طریق یک نانوا که در پادگان بود، به اطلاع امام میرساند.

حسین از سال ۱۳۶۰به سپاه ملحق شد و در هشت سال جنگ تحمیلی در عملیات آزادسازی خرمشهر، چزابه، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، خیبر، بدر، والفجر هشت، کربلای ۵ و کربلای ۱۰ حضور داشت.

نظر شما
پربیننده ها