نایب رییس کمیسیون امنیت ملی:

تجاوز پهباد آمریکایی از امارات خلاف حُسن همجواری است

«کمال دهقانی‌فیروزآبادی» گفت: ما باید بالاترین نمایندگی امارات در ایران را فرابخوانیم؛ زیرا تجاوز پهباد آمریکایی از مقر امارات به ایران خلاف حُسن همجواری ما با امارات است.
کد خبر: ۳۵۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ - 22June 2019

تجاوز پهباد آمریکایی از امارات خلاف حُسن همجواری استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «کمال دهقانی فیروزآبادی» نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «خانه‌ملت» با اشاره به انهدام پهباد آمریکایی و واکنش «ترامپ» در این خصوص، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عامل تنش در منطقه نیست، منبع و منشأ تنش آمریکا، رژیم صهیونیستی و حکومت‌های سازشگر منطقه هستند که در رأس آن‌ها عربستان سعودی و امارات قرار گرفتند. کشورهایی که مجری سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا در خاورمیانه هستند.

سرنگونی پهباد امریکایی با هدف دفاع از مواضع و مرزهای هوایی و زمینی

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارتش، سپاه پاسداران و در مجموع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با صلابت از مواضع خود، مرزهای دریایی، خشکی و هوایی دفاع می‌کنند، آمریکایی‌ها هم با انهدام این پهباد متوجه توانایی نیروهای نظامی در دفاع بازدارنده شدند.

شکست هیمنه آمریکا با انهدام پهمباد

وی افزود: سرنگونی این پهباد هیمنه آمریکایی‌ها را شکست، این وضعیت نشان داد که خودباوری جوانان کشور می‌تواند با قدرت‌های بزرگ دنیا رقابت کند، دستگاه دیپلماسی باید این اقدام آمریکا را دنبال و از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای تاثیرگذار در شورای امنیت برای محکومیت آمریکا استفاده کند.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: ایران در صورت تکرار تجاوز سرزمینی آمریکا برخورد شدید‌تر و جدی‌تری خواهد کرد، این حادثه از لحاظ حقوقی هم باید پیگیری شود؛ لذا دستگاه‌های ذی‌ربط باید شکایت از آمریکا به دلیل تجاوز صورت گرفته در مجامع بین المللی را پیگیری کنند.

بالاترین نمایندگی امارات در ایران باید فراخوانده شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دستگاه حقوقی ما هم باید از تمام توان خود استفاده کند، البته اخطار جدی و شدیدی هم باید به امارات داده شود و بالاترین نمایندگی امارات در ایران را فرابخوانند زیرا این اقدام خلاف حُسن همجواری ما با امارات است زیرا امارات پایگاه آمریکا برای تجاوز به ایران شده است. از سوی دیگر جمهوری اسلامی باید دیپلماسی فعال خود را در منطقه برای محکومیت آمریکا باید پیش ببرد.

لزوم استفاده از دیپلماسی عمومی برای شفافیت افکار عمومی جهان درباره اقدامات آمریکا

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: همچنین ما باید از ظرفیت دیپلماسی عمومی اسفاده کنیم، زیرا آمریکا منطق و راهبرد اشتباهی را اتخاذ کرده که محکوم به شکست است، این راهبرد در ادامه راهبردهای اشتباه آمریکا در عراق، جنگ تحمیلی عیله ایران، حمایت به سعودی‌ها در تجاوز به یمن و غیره است از این رو جمهوری اسلامی که به منطق راهبردی خود در منطقه اعتقاد و یقین دارد باید تلاش‌ها برای تبیین اخلاق و صداقت در حوزه قوانین بین الملل را دنبال کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به نظر فرصت استثنایی برای کشور فراهم شده تا در کنار این اقدامات و بحران‌هایی که در منطقه از سوی آمریکا، اسرائیل و عربستان ایجاد شده بتوانیم با دیپلماسی فعال افکار عمومی جهان را از این اقدامات شیطانی روشن بسازیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها