عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«دفاع مقدس» کارآمدترین الگو برای مقابله با تحریم‌هاست

محمداسماعیل سعیدی گفت: عملکرد رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خوبی این نکته را به اثبات رساند که اگر برای بهبود شرایط نامناسب کشور اراده‌ای قوی داشته باشیم قطعا مشکلات برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ - 22June 2019

«دفاع مقدس» کارآمدترین الگو برای مقابله با تحریم‌هاستمحمداسماعیل سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر قدرت‌های جهانی غرب و شرق، وحدت و مبارزه برای دفاع از کشور را بزرگترین رمز پیروزی رزمندگان کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: باور به این نکته که  کشورمان در زمان جنگ تحمیلی تنها با رژیم بعثی در نبرد بود ناجوانمردانه و غلط است؛ چراکه رژیم بعثی به تحریک و حمایت آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا،‌ کمر به نابودی انقلاب اسلامی بست تا انقلاب را در نطفه خفه کند.

این نماینده خانه ملت در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی کشورمان علی‌رغم وجود کم‌ترین امکانات جنگی اراده و تلاش جدی مردم، رزمندگان و مسوولان برای دفاع از کشور بود؛ لذا عملکردمان در دوران دفاع مقدس به خوبی این نکته را به اثبات می‌رساند که ما اگر برای بهبود شرایط نامناسب کنونی کشور، اراده‌ای قوی داشته باشیم،‌ قطعا مشکلات برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و همنوع‌دوستی مردم در دوران اوایل انقلاب و همچنین دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از دلایل عمده‌ای که  ملت امروز با مشکلات متعددی در سایر عرصه‌ها به خصوص در زمینه اقتصادی مواجه و دست به گریبان است عدم تلاش برخی مسوولان برای مدیریت صحیح کشور است.

سعیدی با بیان اینکه اگر روحیه اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در مسوولان رخنه کند، قطعا نمی‌توانند وضعیت وخیم معیشتی مردم را درک کنند، گفت: متاسفانه برخی از مسوولان، دوران هشت سال جنگ تحمیلی که با گذشت و فداکاری همراه بود را به فراموشی سپرده‌اند و به چیزی جز رفاه حال خود و کسب منافع شخصی فکر نمی‌کنند؛ لذا فاصله گرفتن از مسیر شهدا مسبب گرفتاری‌های امروز جامعه است.

نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برابر تمام هجمه‌های دشمنان موفق و پیروزمندانه عمل کنیم باید به این نکته که  می‌توانیم از پس مشکلات جاری کشور فائق شویم باور داشته باشم؛ چراکه پیروزی دوران دفاع مقدس را درک کرده و تجربه کرده‌ایم. مگر خصومت‌های امروز آمریکا شدیدتر از دوران جنگ است؟!

این نماینده خانه ملت در پایان با اشاره به غفلت برخی مسوولان و متولیان فرهنگی کشور در ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان گفت: اگر فرهنگ و هرآنچه که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی رخ داد را به خوبی برای جامعه کنونی تشریح کرده بودیم، امروز نسل جوان دچار دوگانگی شخصیتی و هویتی نشده بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار