حجت‎الاسلام رضایی:

باید از فرصت‎ها برای افزایش آمادگی دفاعی خود استفاده کنیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه گفت: باید از فرصت‎ها برای افزایش آمادگی دفاعی و دفاع از ارزش‎های اسلامی و اعتقادی استفاده کنیم. 
کد خبر: ۳۵۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ - 22June 2019

باید از فرصت ها جهت افزایش آمادگی دفاعی خود استفاده کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، حجت‎الاسلام محمد هادی رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه امروز در مراسم گرامیداشت روز زورخانه با اشاره به اینکه پهلوانان عرصه زورخانه قریب به ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند، اظهار داشت: ورزش زورخانه‎ای در اسلام از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است که در این رابطه حدیث رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه مومن قوی همچون درخت خرما مستحکم و باثمر است، تاکیدی بر اهمیت ورزش در زندگی روزمره مومنان است.

وی افزود: ورزش پهلوانی یک ورزش آیینی و دارای قداست است و این ورزش دارای یک پیشینه طولانی است.

حجت الاسلام رضایی با تبیین جایگاه ورزش زورخانه‎ای در بین شیعیان و اینکه مسجد دوم شیعیان از گذشته دور زورخانه بوده است، ادامه داد: قداست ورزش زورخانه ای سر تا پای گودها را فراگرفته است و با توسل به ذکر امام عارفان این مهم ادامه خواهد یافت.  

وی همچنین با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای با جاذبه ای که دارد می تواند به عنوان یک الگو فرهنگ سازی کند، گفت: در ورزش زورخانه ای فرهنگ جهاد و شهادت حائز اهمیت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه با اینکه استفاده از ادوات جنگی در گود زورخانه برای آمادگی بیشتر جهت دفاع از میهن است، ادامه داد: باید از فرصت ها برای آمادگی رزم استفاده کرد تا بتوان از کشور و ارزش های اسلامی دفاع کرد؛ همچنین در گود زورخانه از خودگذشتگی، فروتنی، کمک به فقرا، ارزش نهادن به مهمان و پیشکسوت بسیار حائز اهمیت است.

 وی اضافه کرد: شما مشاهده می کنید که در ورزش زورخانه ای اگر پیشکسوتی وارد مجلس شد به او احترام می شود و ضمنا هیچکس بدون اجازه گود زورخانه را ترک نمی کند. 

حجت‎الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مهمی که ورزش زورخانه ای را با سایر ورزش ها متمایز می کند ممنوع بودن گناه، غیبت و تهمت است و فردی که وارد گود می شود حتما وضو می گیرد و این نشان دهنده اهمیت اخلاق و دین در این ورزش است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار